kleding

• Gerard

Zaterdag vertrekken we gedurende 2 weken naar Egypte en zijn intussen bezig om de spulletjes te pakken. Nu is de temperatuur in Egypte natuurlijk niet zomers, maar echt winters toch ook niet. Vooral ‘s nachts schijnt het behoorlijk fris te zijn. We gaan naar Caïro, Luxor en Aswan. Hoe “fris” is het bijvoorbeeld ’s nachts in die plaatsen? Ik begrijp dat de meeste (kleinere ) hotels ook geen verwarming hebben. M.a.w. welke kleren moeten we dus meenemen voor de avonden cq. nachten. Mijn vrouw is nogal een koukleum en dat kan haar vakantie danig verknallen. Gaarne advies, want mijn huwelijk moet natuurlijk wel de vakantie overleven!!!

• René

Laagjes, dat is de oplossing! Overdag kan het zeker in het zuiden flink warm worden, en 's avonds wat fris. Maar echt koud wordt het niet. T-shirt, overhemd, sweater, spijkerjack. Werkt als een trein!

• Wilma V.

In Cairo is de temperatuur momenteel overdag rond de 20 a 22 graden. In de avonds en 's nachts koelt het af naar circa 15 graden en dan is het dus best fris.

In Luxor en Aswan is het zeker overdag een graad of 6 warmer, maar ook daar koelt het zodra de zon is verdwenen een aantal graden af.

Een fleecevest bijvoorbeeld zou ik dan ook zeker meenemen en als jouw vrouw echt zo'n koukleum is, waarom dan niet een paar dikke sokken en/of een kruik meenemen?

Heel veel plezier en laat nog maar eens weten of jullie huwelijk deze vakantie heeft “overleeft.”