Ik heb een aantal vragen over de reis de mijn vriend en ik van plan zijn te gaan maken.
*Ik heb een nogal gevoelige darm en ik vraag me af hoe het in Egypte zal gaan. Je hoort nogal vaak verhalen over reizigersdiarree en ik ben hier nogal bang voor. Naast de standaard maatregelen zoals gebotteld water, geen ijsblokjes vraag ik me af hoe het eten in Egyptische restaurants bereidt wordt. Weten jullie goede restaurants in de steden Luxor, Aswan en Cairo voor een redelijke prijs?
*We zijn opzoek naar leuke hotels, voor een redelijke prijs (low-budget, middenklasse), goede locatie, maar vooral om van het echte Egypte te leren kennen. Geen grote/luxe hotels. In de steden Luxor, Aswan, Cairo. Hebben jullie misschien ideeen?
*Wat een is een goede uitvalsbasis om het st. catharina klooster, de berg van mozes, sinai woestijn te bezoeken? We hebben van vrienden begrepen dat Dahab misschien leuk is. We vliegen terug vanaf Sharm el Sheik, maar we willen hier denk ik niet een paar dagen verblijven.
*Wat is een goede manier op de Sinai woestijn te leren kennen? Wandel tochten? Met een auto? tips?
*Wat is een goede manier om vanaf Cairo naar Sinai te komen? Reizen er nachtbussen en dit veilig? Of is het beter om gewoon overdag de tocht te maken. Dit is misschien ook veel mooier.
Ik heb veel aan het prikbord gehad. Er staan echt hele goede tips op. Maar hier zou ik graag wat meer over weten
Alvast bedankt,