egyptische vrouw in nederland

• Marieke Oostveen

Hallo, weet iemand een egyptische vrouw die een paar jaar in nederland woont ?

En nederlands schrijft ? Van ongeveer 30.

Alvast dank. Marieke Oostveen

• Gipsy

Ik ken wel zo iemand die een paar jaar in nederland (heeft) (ge)woon(d)t.

Ze hebben de inburgeringscursus gedaan en daarmee dus intensief Nederlands geleerd, maar het duurt meestal wel langer dan een paar jaar voordat men (redelijk) NL schrijft.

• Jol

Wat bedoel je eigenlijk?

Een schrijfster of gewoon een egyptische die NL schrijft?

Is me niet duidelijk.

Bedoel je misschien Nahid Selim?

gr, Jol

• Gipsy

Ja, dat vroeg ik me ook al af. Beetje duistere vraag zo. Verklaar je nader aub

• Marieke Oostveen

Voor een maandblad hebben we iemand die nu een jaar in een egyptisch dorpje woont en getrouwd is met een egyptenaar. We willen graag een rubriek waarin zij mailt met iemand uit egypte die nu in nederland woont. Kijken wat en of er verschil is in of je nu emigreert naar Egypte of van Egypte naar Nederland.

Ben ik zo duidelijker ?

Groet, Marieke

• Nefertite

Ze wil gewoon in contact komen met een Egyptische vrouw die al een jaar in Nederland woont, de nederlandse taal kan schrijven (lijkt me overigens een hele opgave!) en die wil mailen met een nederlandse vrouw die al een jaar in Egypte woont. Deze mailverslagen komen dan in een maandblad te staan. Daaruit kun je dan te weten komen wat de verschillen zijn (aanpassing, de taal, dagelijks leven, cultuur, godsdienst, etc.). Lijkt me wel duidelijk, eigenlijk, of ik moet het verkeerd begrijpen. Lijkt me trouwens best interessant, Marieke!.

• ikke

Is ook heel duidelijk, maar toen de anderen op haar berichtje reageerde had ze die aanvulling nog niet gegeven, die stond er pas 6 minuten voordat jij reageerde….

Vandaar dat het nogal een vaag berichtje was….

Groetjes Ikke

• Karin

Alleen reageert ze nu niet meer. Vreemde manier trouwens om met iemand in contact te komen. Zal mijn eigen achterdocht wel zijn.

• Henk

Waarom zou ze, het is nu toch duikelijk?

• abdulla

Hallo,

zo iets vind ik interessant, ik ben een eggyptisch nederlands man,ik kom uit Zwolle,