Digitale foto's

• EllenK

In janauri gaan wij voor de tweede keer op vakantie naar Egypte. De vorige keer alleen voor een strandvakantie, maar nu ook een Nijlcruise Luxor-Aswan. We hebben erg veel spijt dat we de vorige keer zo weinig van de Egyptische cultuur gezien hebben. Daarom gaan we nog een keer.

Tijdens deze vakantie wil ik uiteraard veel foto's maken. Maar de opslagcapaciteit van mijn camera is uiteraard beperkt (256 MB). Met zoveel moois in Egypte kan ik iedere dag mijn camera wel vol krijgen.

Hoe kan ik onderweg mijn memorystick (Sony) legen?

Kan ik mijn foto's terplaatse op CD laten branden? Moet ik daarvoor bij een internetcafé zijn of bij een fotograaf? en wat kost dat?

Kan ik mijn foto's eventueel op internet zetten, bijv met een Hotmail Plus account van 20 Gig? Hoe gaat dit in zijn werk? Mag ik dan zomaar mijn camera op een PC aansluiten? in een internetcafé?

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij tips geven?

Bij voorbaat dank

• Jol

Hoi EllenK,

Ik maak gewoon foto,s met mijn sony, mail die over, kan ze ook af laten drukken bij elke Kodak shop hier in Hurghada. De exacte prijs weet ik niet maar het is niet duur.

Bij de betere internetcafe's moet het gewoon kunnen, neem een cd mee en natuurlijk het kabeltje van je camera en copieeren maar.

Veel verstand heb ik er niet van maar ik doe er wel alles mee met die digitale camera. Het lukt mij ook dus jou ook vast wel.

gr, Jol

• Henk

Om problemen te voorkomen zorg ik er altijd voor om extra geheugenkaartje(s) mee te nemen.

Henk

• Gipsy

Als je het mij vraagt zou ik voor de zekerheid een paar extra kaartjes meenemen. Persoonlijk vind ik niks zo erg dan moeten beknibbelen met de foto's. Daarvoor heb je toch geen digitale camera? Het voordeel is juist dat je hiermee onbeperkt kunt knippen, vind ik.

Tijdens de cruise maak je de meeste foto's en juist dan is het niet altijd mogelijk om een internetcafe te vinden of de tijd hiervoor.

De computers zijn daar (afgezien van sommige internetcafe's in de grote toeristenplaatsen) over het algemeen niet zo snel en modern als wij hier gewend zijn.

Ik zet de camera altijd op een hoge resolutie om een zo goed mogelijke kwaliteit te krijgen. Dit gaat uiteraard ten koste van de hoeveelheid foto's die je kunt maken. Wat mij betreft liever een extra kaartje mee (zo duur zijn ze niet meer) dan achteraf spijt van de mindere kwaliteit van de foto's. Met een 256 kaartje maak ik zo'n 100 foto's.

Zonde toch als je straks weer spijt krijgt, nu omdat je niet de foto's hebt kunnen maken die je graag zou willen.

Nou ja, het zou natuurlijk een goede reden zijn om weer terug te gaan………..

• Pauline

Ja, ik zou er als ik jou was ook maar een (grote) memorystick bij kopen. Ze worden toch steeds goedkoper. Ik heb dit jaar weer bijna foto's 500 gemaakt in Sharm en omgeving, terwijl ik er vorig jaar ook al was. Maar vooral bij excursies enz maak je veel foto's en kun je thuis rustig bekijken wat de mooiste zijn en welke je af wilt drukken. Als ik zo'n rondreis zou gaan doen, zou ik zeker een hoop foto's willen maken. Heel veel plezier en succes met de foto's!

Groetjes, Pauline

• Olga

Wij hebben bij het hotel bij zo'n kodak tentje op cd laten zetten 5 euro dacht ik.Olga

• Ruud

En natuurlijk je kabeltjes mee zodat je op je tv kunt bekijken welke foto's je wilt houden/ verwijderen. Zoals de andere ook al aangeven een extra memorystick kopen. Je betaalt ???? euro voor een vakantie dus die 50 euro voor extra geheugen ook maar uitgeven.

veel plezier

• Pauline

Ja, kabeltje voor de tv is ook erg handig. Heb ik ook beide keren gedaan. Kun je bv ‘s avonds na een excursie al bekijken welke foto’s goed zijn en welke bv niet scherp zijn en die verwijderen. Erg handig idd.

Pauline

• yovan

ik heb ze in dahab voor 10 pond ( €1,30) op cd laten branden,in internetcafe.

ik heb digi met onderwaterhuis, en kaartje van 1 gb, ik had bijna 2000 onderwaterfotos/films gemaakt op de hoogste kwaliteit, en iedere avond liet ik ze ff branden en kon ik het kaartje weer leegmaken.

thuis heb ik ze allemaal uitgezocht en sommige bewerkt, en ik heb ong. 100 prachtige onderwaterfoto's, én een mooie film er aan over gehouden.

neem van alles wat je echt niet wilt missen, heel veel opnames, en zoek thuis de mooiste ervan uit !!