Terug uit Marsa Alam+berichtje voor Marian

• Hendrika

Afgelopen donderdag terug gekomen uit Marsa Alam, eigenlijk El Quisier, van een fantastische week. Geweldige onderwaterwereld. We hebben met o.a. een schildpad opgezwommen en een zeekoe kunnen aanraken.

Marian, ik zou een berichtje op dit prikbord voor je zetten omdat je naar Marsa Alam gaat naar het Brayka Reef resort. Wij zaten in het Akassia Swiss Resort.

Helaas zijn we niet langs het Brayka resort gereden, maar ik heb in de bus gehoord van andere mensen dat het daar geweldig mooi is, dat ze een eigen baai hebben. Dat is wel heerlijk. Bij het Akassia is ook een heel mooi huisrif, maar er was veel wind en dus konden we niet elke dag in zee omdat de golven er te hoog waren. In een baai kan dat dus wel. Egyptische ponden heb je er niet nodig, ze zijn gek op euro's en de prijzen zijn ook in euro's. Wel iets om te weten is dat er totaal geen pinautomaten zijn. Marsa Alam zelf stelt helemaal niks voor, er staan nu een paar huizenblokken, een vliegveld en een haven. Het is de bedoeling dat er een plaats gebouwd gaat worden maar dat duurt nog een hele tijd. Je moet je vertier zoeken in het resort zelf of een excursie via de hostess. Maar wij kwamen voor de onderwaterwereld en die is er grandioos. We zullen er ongetwijfeld nog een keertje terugkeren en ondanks het prachtige hotel van ons met de vele zwembaden, prachtige kamers en uitstekend eten, kiezen we de volgende keer ook voor een hotel met een eigen baai.

Groetjes hendrika

• marianne

Hartelijk dank

hendrika

ga vol goede moed er naar toe fijn dat jullie vakantie nu wel is geslaagd.

Groetjes Marian

• Hendrika

Hallo Marianne,

Vol goede moed?? Ik zou zeggen ga er lekker van genieten, ik zou zo weer gaan. De hotels hebben zelf entertainment, en het is er altijd prachtig weer. Een aanrader is om een dag met de boot mee te gaan op een snorkeltrip, dat is geweldig. Ook als niet ervaren snorkelaar. Als je dat even zegt nemen ze je bij de hand en laten je echt niet meer los. We hebben foto's gemaakt onder water. Mocht je die willen zien laat het maar even weten. Heel veel plezier alvast en wij gaan ongetwijfeld weer terug. Het is trouwens ook een verademing op het vliegveld van Marsa Alam. Niet zo´n toestand als in Hurghada en Sharm, waar ze bij wijze van spreken al voor jou de koffer in handen hebben en fooi willen. Hier zie je ze niet, is alles heel relaxed. Geweldig. Ik wens jullie nu alvast een hele mooie tijd toe, en dat zal ongetwijfeld lukken.

Groetjes Hendrika

• marianne

Hoi Hendrika die foto's wil ik wel heel graag zienzet je ze op de mail of via het prikbord met wie hebben jullie gevlogen en vlieg je er ook in vijf uur naar toe.

Wij hebben bij nile travel geboekt is dit bekend bij jullie

Ik kijk al uit naar de foto's

Groetjes

• Hendrika

We hebben gevlogen met Transavia, rechtstreeks op Marsa Alam en inderdaad is de vlucht 5 uur. Voor zover ik weet gaat er maar 1 vlucht per week rechtstreeks. Wij hadden geboekt bij Holland International, maar volgens mij zit iedereen in hetzelfde toestel. Transavia heeft wel een erg krappe beenruimte, wat je duidelijk merkt op zo'n lange vlucht. En dat a la carte vinden wij ook geen succes.

Ik zie dat je naam bij het laatste bericht onderstreept is, kan ik daar naartoe mailen? Dan stuur ik daar de link voor de foto's naar toe.

groetjes

• marianne

wij vliegen altijd vanaf Brussel maar daar werdt deze reis niet aangeboden

vanaf Brussel vlogen wij met Tui wat altijd goed geregeld was,maar we zien het wel in April dan gaan we vanaf Schiphol.

We hebben er wel zin in in ieder geval,

Je kunt je foto's op dat mail adres zetten wat je via de link ziet.

Groetjes

• Hendrika

De mail is onderweg.

Groetjes hendrika

• marianne

Hoi Hendrika

Heb je foto's gezien en ze zijn idd prachtig Ik zelf durf niet te snorkelen maar mijn man en onze drie kids wel voor we vertrekken gaan ze nog een paar duik en snorkel lessen nemen bij een klant van ons.

Ze zullen versteld staan wat ze te zien krijgen in marsa alam.

Normaal gaan mijn man en ik altijd samen naar Egypte maar nu gaan ze alle drie mee. We hebben er zin in.

Groetjes Marian

• Hendrika

Misschien dat je na de vakantie in mei even een berichtje op het prikbord kunt zetten hoe het Brayka resort is, Vooral omdat er een baai moet zijn bij dit hotel. Dat betekent dat je met veel wind er ook kunt snorkelen. Heel veel plezier alvast gewenst.

• marianne

ok dank je en ik zet zeker een berichtje voor je op het prikbord als we terug zijn.

Groetjes