Alexandrië… Ontzettend leuke stad, maar het is heel moeilijk een goed hotel te vinden, in de middenklasse dat is. Twee jaar geleden heb ik in een hotel geslapen dat heel redelijk was, moet ff zoeken hoe dat ook weer heette.
Als je in Cairo al veel bezienswaardigd, is het leuk om je in Alex gewoon onder te dompelen in het dagelijks leven. Vlakbij de boulevard zit een ontzettend leuke bazaar, als je d'r bent vind je die vanzelf wel. Alex is niet echt een stad om veel te zien, faraonisch zeer zeker niet . De catacomben zijn geweldig, fort Quatbai is erg leuk, mooie plek en vooral erg gezellig op vrijdag. En natuurlijk de bibliotheek, zeker de buitenkant!
Wat ik al zei, Alex is een leuke stad om op te gaan in het dagelijks leven. Pak ns n bioscoop, en probeer dan n blockbuster te zien. Belevenis. Ik heb daar ooit Jurassic Park 2 gezien, erg gezellig en apart :-).
Ga je zelf alles regelen? Goed te doen, ook de westelijke woestijn. Het is lastig om er te komen, maar de Siwa oase is heel speciaal. Het schijnt dat er een weg is tussen Siw en Bahariyya, maar ik heb eigenlijk nooit van mensen gehood dat ie ook werkelijk gebruikt wordt. Vanuit Alex is het een dag bussen richting Siwa, maar zeer zeker de moeite waard!