familierondreis egypte budgetvr

• René

Inderdaad, verbaasde blikken als je meldt dat je erg graag in Cairo komt. Terwijl ik geen stad ken die veiliger aanvoelt dan Cairo.

Wat Cairo nou zo ontzettend leuk maakt vind ik trouwens wel moeilijk te zeggen. Natuurlijk is het een combi van van alles en nog wat, maar toch… Jij enig idee?

Alexandrië is trouwens ook leuk, maar heeft toch weer een heel andere sfeer dan Cairo. Maar, een avondje wandelen en kletsen aan de Corniche, niets mis mee!

• jeanette

hoi,

kijk eens op reffatreizen.com. Hebben boeiende reizen en goeie persoonlijke begeleiding.

mvg

jeanette

• Maaike

Heb je nog wat tips/websites voor Alexandrie? (wij gaan in april naar Cairo, Alexandrie en de verschillende woestijnen)

• René

Alexandrië… Ontzettend leuke stad, maar het is heel moeilijk een goed hotel te vinden, in de middenklasse dat is. Twee jaar geleden heb ik in een hotel geslapen dat heel redelijk was, moet ff zoeken hoe dat ook weer heette.

Als je in Cairo al veel bezienswaardigd, is het leuk om je in Alex gewoon onder te dompelen in het dagelijks leven. Vlakbij de boulevard zit een ontzettend leuke bazaar, als je d'r bent vind je die vanzelf wel. Alex is niet echt een stad om veel te zien, faraonisch zeer zeker niet . De catacomben zijn geweldig, fort Quatbai is erg leuk, mooie plek en vooral erg gezellig op vrijdag. En natuurlijk de bibliotheek, zeker de buitenkant!

Wat ik al zei, Alex is een leuke stad om op te gaan in het dagelijks leven. Pak ns n bioscoop, en probeer dan n blockbuster te zien. Belevenis. Ik heb daar ooit Jurassic Park 2 gezien, erg gezellig en apart :-).

Ga je zelf alles regelen? Goed te doen, ook de westelijke woestijn. Het is lastig om er te komen, maar de Siwa oase is heel speciaal. Het schijnt dat er een weg is tussen Siw en Bahariyya, maar ik heb eigenlijk nooit van mensen gehood dat ie ook werkelijk gebruikt wordt. Vanuit Alex is het een dag bussen richting Siwa, maar zeer zeker de moeite waard!

• elisabeth

Hi Maaike,

Nee dat wist ik niet, ik dacht dat je voor het eerst naar een arabisch land ging.

De Stanleybrug ligt vlak bij Ibrahimiya een buurt in Egypte. Ongeveer 20 min van het centrum af. Maar elke taxichafeur weet dat. Je kan ook nog naar de Opera in het centrum. Daar zijn vaak klassieke Arabische muziekvoorstellingen erg leuk. Ook is er een Grieks museum.

• Maaike

Klasse al deze tips over Alexandrie.

Die opera lijkt me ook geweldig!

• Gipsy

Maaike, de app. die ik bedoel en die ik heb gezien waren in Alexandria en normaliter werden die alleen verhuurd aan Egyptenaren. Reisorganisaties maken hier geen gebruik van, met een georganiseerde rondreis kom je in een hele andere categorie verblijven terecht.

Alexandria is wel degelijk een toeristische stad, veel Egyptenaren uit Cairo brengen hier de zomervakantie door om de hitte in de hoofdstad te ontvluchten.

Misschien zijn er, zoals rene aangeeft weinig middenklasse hotels, maar des te meer eenvoudige, simpele en heel basic appartementen die ik echt niet bepaald schoon vond. Dus je hoeft mij niet te vertellen wat je dan tegenkomt, dat heb ik in Alexandria ervaren! En ik ben echt ook heel wat gewend wat dat betreft, hoor maar een beetje hygienische omstandigheden zijn toch wel belangrijk.

Maar ik had dit verblijf in Alex echt niet willen missen hoor.

Jemen lijkt me ook fantastisch, maar dan raak ik off topic. Als je info hebt en kwijt wilt, hoor ik het heel graag buiten dit pb.

• Maaike

Stuur me je mailadres dan maar, want ik heb al een grote lijst met tips voor Jemen klaarliggen.

• Petr°

Ik heb 1 keer een appartement in Alexandrië gehad, en het was echt vies. De vliegen zaten op je kont als je naar de wc ging, yek. Nu heb ik kontakt met een Alexandriër, en die raadde me aan voortaan naar een hotel te gaan. Volgens hem zijn er genoeg betaalbare hotels daar.

Verder is het best een leuke stad, voor een paar dagen.

• Maaike

Ja ik las hierboven ergens dat je voor € 8,– al een redelijk hotel hebt.