excursies

• mieke de koning

Waar kun je het best excursies boeken in Hurghada?

Ik heb begrepen dat er een behoorlijk prijsverschil is.

• Jol

Hallo Mieke,

Ook dit onderwerp is uitvoerig besproken op het forum. Er is prijsverschil, toch kun je de excursies het beste boeken bij je plaatselijke tourleader. Dit i.v.m. service, veiligheid en bij evt. ‘refunds’.

Ik woon alweer 7 jaar in Hurghada en werk in het toerisme. Ik maak geen reclame, dus mensen ga niet meteen op je achterste benen staan. Daardoor heb ik veel ellende gezien bij excursies die fout liepen doordat ze geboekt waren bij ‘Jantje Rommel’ van de straat. Ik zeg niet dat er geen goeie excursie bureaus tussenzitten, daar hebben we het ook al over gehad tot in den treure, maar het aantal illegale bureautjes neemt nog steeds toe (simpelweg omdat er geld meer te verdienen is) Shopkeepers die naast hun kleding ook nog gauw goedkope excursies aan willen bieden met alle gevolgen vandien. Goedkoop kan duurkoop zijn. Dus geef gewoon iets meer uit voor een totaal verzorgde, verantwoorde excursie. Lijkt me eigenlijk logisch. Veiligheid voorop!

gr, Jol

• Ingrid

Jol,

Ik ben jou al vaker tegengekomen op de hurghada pagina en ik ben zo benieuwd of ik jou ken… ik heb namelijk ook een tijd daar gewerkt/gewoond. Ik ben het trouwens helemaal met je eens wat de excursies betreft…. en inderdaad mensen, dat is echt geen verkooppraatje voor de reisleiding!!

Groeten,

Ingrid