banale vraag?

• Nefertite

Ik heb een banale, doch praktische en prangende vraag:

Wij gaan binnenkort naar Egypte voor de eerste keer (Nijlcruise, Cairo en Hurghada). Extra aanlokkelijk als je nu naar buiten kijkt….

Nu vraag ik mij af of het nodig is om strandlakens (= badlakens) mee te nemen. Die dingen nemen heel veel plaats in in je koffer, dus ik laat ze liever thuis!

Krijg je die op de nijlboot als je op het dek in een stoel wil liggen. en bij het 5-sterrenhotel in Hurghada, of mag je daar bijvoorbeeld je badhanddoeken voor gebruiken?

Tja, toch wel een banale vraag eigenlijk, maar ik zou het graag willen weten!

• irene

Ik heb hetzelfde gedaan als jij.

Ik had geen handdoeken meegenomen en had ze ook niet nodig.

Ik had een reis via Neckermann, als jij die ook hebt kom je terecht in de African Queen (nijlcruise) en in Cairo in een mooi hotel. Dan hoef je echt niks mee te nemen.

Ik vind je vraag wel begrijpelijk hoor, ze nemen superveel ruimte in!

• René

Heel banaal! Maar, niet meenemen, als blijkt dat je waar dan ook geen strandlakens krijgt, dan koop je die toch ter plekke? Kost niks, en het levert nog een leuke shopping expeditie op ook.

• ikke

Wij hadden ze en op de boot en in het hotel in Hurghada. dus niet meenemen, scheelt inderdaad weer een hoop ruimte.

Wij hadden ook geboekt bij Neckermann, maar hadden de Sunrise Mahrousa geboekt en ook gekregen. Dus niet iedereen gaat naar de African queen. Gelukkig maar, wat mij betreft… Heb deze boot ook gezien, maar was een stuk minder dan onze boot…

Veel plezier!!!

Groetjes Ikke

• Nefertite

Bedankt voor jullie adviezen, Irene, Reni en Ikke!

Wij nemen in ieder geval geen badlakens mee, een zorg minder.

Wij hebben onze reis bij KRAS geboekt, of dat een goed idee was, zullen we spoedig weten…..T.z.t. zal ik mijn bevindingen laten weten!

In ieder geval hebben we er reuze zin in en we zijn ons goed aan het voorbereiden/inlezen!

• irene

Maharousa vond ik een mooie boot Ikke. Maar of het zo gezellig was als bij ons ;)

Veel plezier Nefertite!

• ikke

Jullie hadden het dus ook erg gezellig Irene??

Wij hebben erg geboft met onze reisgroep; 16 nederlanders en 2 belgen, die allemaal in waren voor een geintje en erg gezellig waren.

Ik hoorde ook van andere ter plaatse dat het op sommige boten ver te zoeken was naar de gezelligheid…. Hebben wij toch maar mooi geluk gehad!!! Ik zou zo weer terug gaan….

Groetjes Ikke

• irene

Wij hadden ook zo'n supergroep! Ontzettend veel plezier gehad. Wij hoorden ook dat onze groep nogal berucht werd op de andere boten omdat we zo gezellig waren.

Ja jammer hoor sommige mensen gaan gewoon helemaal niet mee met het groepsgedoe zeg maar.

Wij zaten 's avonds ook lekker met zijn allen nog na te borrelen en te ouwehoeren bij jullie ook?

Ik zou ook zeker zo weer gaan.. Jammer dat het zo snel voorbij is vind je niet?

Welke gids hadden jullie trouwens? en wanneer was je geweest?

• ikke

Ik heb van 29 september t/m 6 oktober de nijlcruise gedaan en toen nog 5 dagen in sunrise palacio in Hurghada. Wij hadden als gids Latif; die erg goed was; hij wist veel te vertellen en zijn Nederlands was ook erg goed.

's Avonds zaten wij altijd eerst in de bar; meestal was er wel een show of iets dergelijks en als dat vroeg was afgelopen gingen we nog lekker uitwaaien op het zonnedek; erg gezellig!! Sommige van onze groep zaten later ook nog bij ons in het hotel, dus dat was wederom gezellig; wel jammer dat we er niet met z'n allen zaten hahaha, dan hadden we het feestje daar verder kunnen vieren…

Ik ben nu alweer 1,5 maand thuis, maar kan er nog niet over uitgepraat raken. Het was dan ook echt een supervakantie en gelukkig heb ik ruim 400 foto's, zodat ik er nog vaak aan terug kan denken…

Groetjes Ikke

• irene

Je maakt een GEINTJE!!

Ik was op precies dezelfde tijd op de African Queen, wij hadden Alladin!!

Dat belgische stel ken ik wel van jullie boot. Dat was een blond meisje met haar vader. (super?)Latif heb ik wel van gehoord, die heb ik alleen niet gezien. Tut wel. Die kwam ik in Cairo nog tegen.

Wat grappig zeg!!