In de kerstvakantie ga ik naar Egypte. Ik land in Cairo en moet dan naar het centrum .
Wie kan mij adviseren op welke manier ik het beste het centrum (downtown) kan bereiken?
'Het centrum' is wel een heel breed begrip. Je spreekt over een grote wereldstad.
Maar wat bedoel je eigenlijk precies met je vraag, je kunt toch -net als overal- gewoon een taxi nemen? Maar dan zul je wel je bestemming wat beter moeten specificeren, anders weet geen taxichauffeur waar je naar toe wilt.
De taxi is wel de beste en makkelijkste manier, maar reken er wel op dat je flink afgezet gaat worden. Er gaan bussen en minibussen van het vliegveld richting Tahrir Square, deze vertrekken van buiten het terrein van het vliegveld.
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met de taxi, ben nu een keer of 15 op Cairo geland en bijna altijd met de taxi naar het centrum gegaan. Als je al een hotel geboekt hebt, dan is het misschien een idee om een landmark vlak in de buurt van het hotel op te zoeken, een bioscoop oid. Werkt als een tierelier!
30 pond zou inderdaad moeten kunnen, maar let wel: de meeste mensen die aankomen op het vliegveld zijn het afdingen nog niet gewend. Vaak kom je ook nog eens midden in de nacht aan, en wil je maar één ding en dat is niet zo goedkoop mogelijk naar de stad. Nee, gewoon richting hotel.
Ik zou me d'r niet druk om maken, om 50 pond voor een ritje naar de stad. Maak wel goede afspraken, dat het om de hele taxi gaat, en niet per persoon. Dat je hotel al gereserveerd is (ook al zou dat niet zo zijn ;-)). Het echte afdingen komt tijdens de rest van je verblijf wel. Succes d'rmee!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?