Linnen kleding

• carmen

Hoihoi

Ik ga volgende week een rondreis maken door Egypte, nu zie ik dat de temperaturen rond de dertig graden liggen. Is dit te warm voor lange linnen broeken of kan een korte(re) broek/rok ook volstaan?

Groetjes Carmen

• Moos

Hallo Carmen,

Een lange linnen broek is wel lekker hoor, anders verbrand je levend !

En in Cairo bijvoorbeeld heb ik ervaren dat ik blij was dat ik een lange broek aan had want je hebt aardig wat bekijks. Vond ik in Luxor en Aswan een stuk minder.

Veel plezier !!

Met welke organisatie ga je ?

Groetjes Moos

• irene

Helemaal eens met Moos. Het is wel prettig zo'n linnen broek (idd ook in verband met bekijks).

Ik heb ervaren dat je erg snel went aan de warmte. Het is erg droog dus met een dag of wat ben je eraan gewent.

Cairo is een stuk minder heet als Luxor en Aswan trouwens!

Heel veel plezier!!

groetjes

Irene

• carmen

Hoihoi

Ik ga met Isropa Reizen samen met een vriendin een (groeps)rondreis maken. Volgens de deelnemerslijst hebben we een groep van drie personen, hahaha! Het wordt iig wel een exclusieve groepsrondreis. We maken eerst een Nijlcruise vanuit Luxor tot aan Aswan, vervolgens gaan we met de nachttrein naar Cairo om na een paar daagjes uit te rusten aan de Rode Zee… :-)

Groetjes Carmen

• Petr°

Het is momenteel 17°, en eerder deze week regende het in Cairo…

• Moos

Carmen, Heel erg veel plezier. Ik ben 3 weken geleden terug gekomen en zou zo weer gaan ! Zo gaaf, zoveel gezien en gehoord echt geweldig gaaf ! Wat een indrukken. Vooral de Tempel van Karnak vond ik enorm indrukwekkend en Abu Simbel !! Heel veel plezier !

Gr. Moos

• Gipsy

De weersverwachtingen zijn niet bepaald betrouwbaar in dit deel van de wereld. Er kan ook een behoorlijk verschil zijn in de diverse regio's.

In het zuiden is het echt wel warmer dan die 17 graden en met die regen zal het wel meevallen.

Neem die linnen broek en een vest zeker mee voor 's avonds en de wat minder warme dagen, maar een korte broek en rokje zul je ook wel kunnen gebruiken

• Carmen

hoihoi

Mijn koffer is groot genoeg dus ik gooi het er gewoon allemaal in, met natuurlijk mijn snorkelspullen.. Ik vroeg me gewoon ff af of het met 34 graden (voorspelling voor het zuiden) niet te warm was!!!! Ik heb echt enorme zin om al nu te gaan. Helaas nog een weekje w8en :-)

Groetjes CARMEN

• Gipsy

Het is een prima periode, vooral voor een rondreis. Maak je geen zorgen om het weer, dat komt vast wel goed.

Veel plezier, geniet van je vakantie.

• Eva

linnen kleding is inderdaad erg handig in de warmere gebieden zoals de zuidelijke oasis en aswan. In Cairo zou ik toch ook een spijkerbroek en warme trui mee nemen want het kan er s avonds wel fris zijn. Ik weet niet precies waar je naar toe gaat aan de rode zee maar in Hurghada zou ik ook zorgen dat je niet te bloot rond loopt. De Egyptenaren die daar werken komen veelal uit de Sa''id en zijn nogal conservatief. Vooal op straat kun je net als in Cairo rekeken op vervelende blikken. Op de prive stranden is er echter niet echt een probleem.