Hoihoi
Ik ga volgende week een rondreis maken door Egypte, nu zie ik dat de temperaturen rond de dertig graden liggen. Is dit te warm voor lange linnen broeken of kan een korte(re) broek/rok ook volstaan?
Groetjes Carmen
Hallo Carmen,
Een lange linnen broek is wel lekker hoor, anders verbrand je levend !
En in Cairo bijvoorbeeld heb ik ervaren dat ik blij was dat ik een lange broek aan had want je hebt aardig wat bekijks. Vond ik in Luxor en Aswan een stuk minder.
Veel plezier !!
Met welke organisatie ga je ?
Groetjes Moos
Hoihoi
Ik ga met Isropa Reizen samen met een vriendin een (groeps)rondreis maken. Volgens de deelnemerslijst hebben we een groep van drie personen, hahaha! Het wordt iig wel een exclusieve groepsrondreis. We maken eerst een Nijlcruise vanuit Luxor tot aan Aswan, vervolgens gaan we met de nachttrein naar Cairo om na een paar daagjes uit te rusten aan de Rode Zee… :-)
Groetjes Carmen
De weersverwachtingen zijn niet bepaald betrouwbaar in dit deel van de wereld. Er kan ook een behoorlijk verschil zijn in de diverse regio's.
In het zuiden is het echt wel warmer dan die 17 graden en met die regen zal het wel meevallen.
Neem die linnen broek en een vest zeker mee voor 's avonds en de wat minder warme dagen, maar een korte broek en rokje zul je ook wel kunnen gebruiken
linnen kleding is inderdaad erg handig in de warmere gebieden zoals de zuidelijke oasis en aswan. In Cairo zou ik toch ook een spijkerbroek en warme trui mee nemen want het kan er s avonds wel fris zijn. Ik weet niet precies waar je naar toe gaat aan de rode zee maar in Hurghada zou ik ook zorgen dat je niet te bloot rond loopt. De Egyptenaren die daar werken komen veelal uit de Sa''id en zijn nogal conservatief. Vooal op straat kun je net als in Cairo rekeken op vervelende blikken. Op de prive stranden is er echter niet echt een probleem.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?