paspoort

• leila

hallo allemaal,

wij gaan 10 dagen naar sharm el sheik. als ik met een paspoort reis moet ik daarachter nog een visum kopen . klopt dat en moet ik daarvoor pasfoto's meenemen?? en hoelang moet t paspoort nog geldig zijn??

weet dit iemand.

Nog iemand in pyramisa hotel geweest de laatste tijd? en hoe was dat???

groetjes Leila.

• irene

je paspoort moet nog 6 maanden geldig zijn na terugkomst in Nederland.

Je visum krijg je in het vliegtuig (als je georganiseerd gaat) en hoef je alleen maar in te vullen. De stewardessen en de hostessen voor de douane helpen je. Verder hoef je niks te doen.

Als alles georganiseerd is dus (!) dan krijg je dus in het vliegtuig je visum en moet je dat later (in de bus naar het hotel) betalen.

Trouwens als je even verleidelijk lacht naar de douanier kijkt ie helemaal nergens naar….

• Yvonne

Nee hoor je hoeft geen pasfoto mee te nemen. Verder moet het paspoort bij thuiskomst nog 6 maanden geldig zijn (verbeter wanneer dit niet klopt.)

• ikke

In het vliegtuig krijg je een kaart die je in moet vullen ( gegevens e.d.), maar dat is niet je visum. Die krijg je pas op het vliegveld en inderdaad als je georganiseerd gaat, betaal je het visum in de bus. Ook heb ik hier weleens gehoord, dat bij zommige organisaties de kosten voor het visum al mee berekend zijn en dat je daarvoor ter plekke dus niks meer voor betaald…

Je paspoort moet inderdaad nog 6 maanden geldig zijn na terugkomst in Nederland/

Groetjes Ikke

• Grada

paspoort moet 3 !! maanden geldig zijn bij vertrek Egypte. Dit is een jaar geleden gewijzigd.

• irene

och nu ja. In ieder geval hoef je je niet druk te maken. Alles zal zich vanzelf uitwijzen ;)

Heel veel plezier in Sharm El Sheik

• Marjan

Foto's meenemen geldt niet voor Nederlanders, wel voor Belgische reizigers.

• ikke

Overal wordt gezegt 6 maanden geldig na terugkomst…..

Groetjes Ikke

• Grada

Overal wordt gezegt 6 mnd, maar toen ik met mijn 3 mnd geldig bij terugvlucht paspoort incheckte en werd weggestuurd naar de marechaussee vertelde ze mij na opzoeken in nieuwste regels dat het veranderd is in 3 mnd!

• ikke

Denk dat je dan toch echt geluk hebt gehad en dat ze verkeerd hebben gekeken; waar je het ook navraagt, overal is 6 maanden het antwoord!!

Groetjes Ikke