Grens overgang bij Egypte - Soedan

• Koert

Hallo,

Wij zijn bezig een reis te maken door Afrika met een personen auto door afrika, nu is mijn vraag of de grens overgang bij Halayiib (Halaib) (aan de Rode zee) open is want we horen diverse berichten, belgiese ambassade zegt dat ie dicht is en Soedan ambassade zegt dat hij open is en Nederlandse ambassade zegt er helemaal niks over.

En dan natuurlijk ook de tweede vraag is die weg te berijden met een personenauto

Alvast bedankt,

Koert en Peter

• Gipsy

Helaas kan ik je geen zinnig antwoord geven hierover. Maar toch wil ik ff kwijt dat ik superjaloers ben, wat een gave onderneming! Als je nog een bijrijder kunt gebruiken……….,..,,,Anders wil je hopelijk verslag doen van je reis, zodat wij hier toch een beetje mee kunnen genieten!

Wanneer vertrekken jullie?

• rene

De halaib-regio is bezet gebied en een militaire regio, dus ik vraag me af of je er wel mag reizen….. Je zult in ieder geval een permissie nodig hebben van de (militaire) politie, maar dat geldt wel voor meer regio's in zuid-egypte en noord-sudan.

Als Theroux-lezer vind ik dit wel een geweldige onderneming, veel plezier en geluk dus!