el gouna - luxor

• Werner

Hallo, ik ga in februari naar el gouna ik zou graag een daguitstap maken naar luxor kan iemand mij zeggen hoeveel km. dat ongeveer zijn.

Kan men ook zonnen in februari, en heeft er iemand ervaring met hotel Rihana inn Resort ?

Alvast bedankt

• rene

de afstand is 261 km naar luxor, maar de reis duurt al gauw zes of zeven uur. Rihana is een meer dan goed hotel, dat was mijn ervaring althans: het eten was goed en gevarieerd, het zwembad is verwarmd in de winter en de bedden zijn ook prima.

groeten rene

• Sannie

Hallo,

Het is goed te doen om in die periode naar Luxor te gaan. Je vertrekt s'nachts om 4 uur en komt rond 11 uur s'avond terug. Je kan ook twee dagen naar Luxor gaan. Het hotel is goed en je kan er in je eigen taal dingen kwijt bij Annie. Ze kan je verder helpen. Tip: boek de dagjes uit bij haar dan ben je voordeliger uit dan bij een touroperator.

Veel plezier Sannie

• Werner

bedankt Rene en Sannie , nu weten we toch al iets meer

• Gipsy

Het is een lange zit, maar idd heel goed te doen, sterker nog: persoonlijk vond ik het ook een hele mooie route. De woestijn heeft mooie, afwisselende vergezichten en het laatste stuk rijd je langs de Nijl en door dorpjes waar het lijkt alsof het leven stilgestaan heeft. Als je geinteresseerd bent in al het moois dat Luxor te bieden heeft zou ik zeggen: absoluut doen, echt een aanrader.

En niet in de laatste plaats omdat februari een ideale tijd is voor dit soort excursies en wat minder voor het strandgebeuren. Om echt te kunnen zonnen aan de rode zee in februari moet je wel een portie geluk hebben.

Zelf zou ik ff kijken hoe het weer in El Gouna is, als het wat tegenvalt met de zon zou ik kiezen voor een meerdaagse excusie, in Luxor is het meestal wat warmer en zonniger en je raakt er niet uitgekeken.

• Cleo de 2de

Als je met de touristenbus gaat is het inderdaad bijna 6 en1/2 uur maar als je wat meer avontuurlijk ingesteld bent zou ik adviseren om eens met de lokale bus tegaan scheelt je toch al gauw 2 uur in de bus en soms wel 2 en 1/2 uur, en ook in de kosten, en 'm hotel is in Luxor niet moelijk tevinden.

Succes.

• Karin

Als je met een lokale bus gaat kun je problemen krijgen bij de checkpoints, sinds de aanslagen in Sharm zijn de controles aangescherpt, je mag als toerist alleen in convooi reizen. Dit hebben wij meegemaakt in september, dit kan je veel oponthoud kosten bij de checkpoints. Wij hebben net buiten Safaga ruim een halfuur moeten wachten voordat we uiteindelijk, toch zonder convooi, verder konden reisen.

• Cleo de 2de

Dat van het reisen naar Cairo met alleen toeristen bussen klopt niet, dat vehaal doet zijn ronde. Maar ik ben in augustus gewoon met de lokale bus naar Cairo geweest en heb geen problemen gehad, ook toen mijn man met zijn zus, zwager en de kids naar Cairo zijn geweest hadden zij geen problemen,dit was begin september. Dus het weer zo'n wazig verhaal.

• Karin

Gelukkig kan het naar Cairo dus nog wel. Sorrry ik was in mijn bericht vergeten te vertellen dat wij richting Luxor zijn gegaan!

• Cleo de 2de

Hoi Karin,

Ook naar Luxor kan het nog hoor zonder in colonne terijden heb ik ook gedaan in september. Dus ik weet niet waar die verhalen vandaan komen.

groetjes Cleo de 2de