klimaat

• mies

Wij willen graag in januari naar egypte toe, om lekker te genieten van de zon. Maar de klimaattabellen geven aan dat het gemiddeld 18 graden is. Heeft er iemand ervaring mee hoe de werkelijke temperatuur was in januari?

groetjes

• jeanette

hoi,

mijn reisverhaal gaat ook over een reis in januari (zie reisverhalen de bovenste: reismetmemee)

Veel met laagjes werken, t-shirt en fleecevest. In de zon is het vaak wel lekker maar in de schaduw en in de wind kan het best koud zijn. Vaak wel lachen want een toerist vind haet vaak al snel lekker en loopt in broek en t-shirt terwijl de egyptenaren er naast staan met handschoenen aan en muts op.

Op de nijlboot moet je vaak wat uit de wind liggen, maar in januari moet je toch meer voor de cultuur gaan dan voor de zon. Het voordeel is dat je niet om 3 uur bv al naar een tempel vertrekt omdat het overdag te bloedheet is en je voor lijp aan het zwembad ligt. Een ander voordeel is dat het veel rustiger is qua toeristen. Kijk maar eens bij mijn foto's van Luxor daar zie je zo'n bewaker helemaal alleen op de foto in de vallei der koningen. Ook daar geen rijen en zo naar binnen terwijl er zomers rijen staan van niet leuk meer.

mvg

j

• René

Ligt er aan waar je naar toe gaat. In Aswan is het weer perfect, rond de 25 graden. Maar in de rest van Egypte kan het flink onbestendig zijn. De temperatuur ligt zo rond de 20 graden, gemiddeld, maar het kan flink waaien en af en toe bewolkt zijn. En dat maakt het niet echt aangenaam.

• pluisje

Januari 2005 in Hurghada geweest, temp was prima zo rond de 25 graden,

We hadden geen wind en sàvonds was het frisjes, een dik vest was al voldoende,

hebben dagelijks op het strand vertoeft tot half 5, wij gaan ook weer in januari, want het is er dan lekker rustig. ik vind het een aanrader