nijlcruise

• Wendy

Hoi,

Wij zijn nu momenteel in egypte en nemen morgenavond (28-10) de nachttrein naar aswan. Daar willen we dan een dagje gaan relaxen en dan ongeveer twee dagen en 1 nacht op nijl gaan varen.

Wie weet voor ons een goede nijlcruise en een goede gids?

Ook een paar dagen later willen we gaan duiken rondom Dahab, hier zijn goede tips van een mooie duilocatie en een betrouwbare padi-instructeur welkom!

Alvast bedankt, wendy

• monica

Hallo Wendy,

Ik zou zo met je willen ruilen.

Waar zit je nu, als je in Luxor zit is het misschien handig om naar het Nilevalley hotel te gaan op de Westbank. Dat is vlak bij de pont. Ik denk dat ze jullie daar wel info kunnen geven over het e.e.a..

Alvast veel succes ermee, en een fijne vakantie verder.

Groetjes,

Monica

• monica

Wendy nog even een tip.

Aangezien je toch in Aswan bent moet je de moeite nemen om naar Abu Simbel te gaan. Dat is echt gigantisch mooi en indrukwekkend.

Het is wel een onderneming om daar te komen, je moet vroeg je bed uit (3 uur), maar persoonlijk vind ik dat je tour door Egypte pas kompleet is als je Abu Simbel ook hebt gezien.

• irene

Goede nijlcruise weet ik zo gauw niet. De boot waar ik op zat ligt op het moment aan wal voorzover ik weet (african queen).

Goede gids is simpel:

Nederlands: Tut, Alladin, Superlativ

Engels: Amro (nickname: zuzu)

Voor zover ik weet zijn deze verbonden aan reisorganisatie Blue Sky. Via hun kun je volgens mij ook de nijlcruise wel doen. Helaas heb ik van hun geen adres of telefoonnr. Dat kun je misschien googlen.

• Wendy

Hoi, bedankt voor de tips. We zitten momenteel in Cairo en zijn vanmorgen naar de piramides van Giza gegaan. En voor je het weet, zit je op een kameel en gaan we via de achterdeur de woestijn binnen en kom je zo uiteindelijk wel bij de piramides,maar nooit bij de officiele entree. Toch krijg ik dan het gevoel dat ik ergens ben ingetrapt!

Groet Wendy

• monica

Hoi Wendy,

Welkom in egypte, volgens mij beleef je nu al de tijd van je leven.

Als ik het zo lees heb je behoorlijk veel lol. Walk the egyptian way,

Groetjes,

Monica

• Marianne

Ik ga vrijdag cruisen, heeft iemand nog kleding advies?

• Gipsy

Wat een lekker vooruitzicht! Ik ben jaloers……..

Het kan in het zuiden nog behoorlijk warm zijn, dus veel hoef je niet mee te nemen. Gewoon luchtige, zomerkleding met misschien een dun vestje oid voor de excursies in de vroege ochtend en/of als je het laat wilt maken aan de bar op het buitendek.

Perfecte periode nu voor een nijlcruise en stad- en tempelbezoeken.

Veel plezier, geniet je vakantie.