foto- en filmgeld

• Willy

Wij gaan in januari naar Egypte en maken daar een Nijlcruise, gaan naar Abu Simbel en een paar dagen Cairo, nu hoorde wij dat bij diverse bezienswaardigheden niet alleen entreegeld moet worden betaald ,maar ook geld voor het maken foto's en het film.

Wie kan mij zeggen, hoeveel de kosten hiervan zijn?

• monica

Hallo Willy,

Ik ben al twee maal op een nijlcruise geweest en heb nog nooit hoeven te betalen voor een foto.

Het is wel zo dat als je bij een bezienswaardigheid, Karnak tempel of zo, loopt dan zijn er vaak van die schimmige figuren die graag met jouw op de foto willen, zodra je dit doet wordt er wel een vergoeding verwacht.

Bij Abu Simbel mag je binnen in de tempel niet fotograferen en filmen, het is wel mogelijk om buiten de tempel setjes te kopen van foto's van abu simbel.

Veel plezier,

Monica

• claudia

hallo willy

Er word al gezegd waar je wel of niet mag fotograveren. In de graftombe's mag je niet fotograveren en in het Egyptisch museum in Cairo mag je niet eens een video of foto camera meenemen!

Heel veel plezier ik heb er van genoten

claodia

• René

Op deze pagina vind je alle toegangsprijzen in Egypte:

http://touregypt.net/egyptmonumentpricing.htm

• Zonnetje

Bij sommmigen bezienswaardigehden moet je een fototicket kopen om te mogen filmen of fotograferen. Tenminste een aantal jaren geleden nog wel.