plaatselijk vervoer

• luc

Hallo,

Kan men in Egypte gemakkelijk met lokale of nationale bussen of treinen te reizen.

Ik zou graag info hebben over volgende trajecten :

- Kairo – Hurghada

- Kairo – Luxor

- Kairo – Sharm el sheik

- Hurghada– Sharm el sheik

Kan men in Kairo ter plaatse een cruise op de Nijl boeken?

Groeten,

Luc

• Zonnetje

Het openbaar vervoer met bussen en treinen is prima geregeld. Voor weinig geld kun je in goede van airco voorziene bussen grote afstanden afleggen. Met de trein zou ik wel 1e klas reizen en op tijd reserveren. Alle trajecten die jij noemt zijn goed te doen. Het zijn wel enorme afstanden, dus je bent wel uuuuuuuuren onderweg natuurlijk. Van Hurghada naar Sharm is echt een heel eind over land. Er is echter een mogelijkheid om met een boot over te steken. Dat gaat heel snel.

Of je in Cairo een Nijlcruise ter plekke kunt boeken, weet ik niet. Ik neem aan van wel, maar die Nijlcruises vertrekken niet vanuit Cairo, maar vanuit Luxor.

Veel plezier als je gaat en ik hoop dat je hier wat aan hebt.

• luc

Weet jij waar je de boot moet nemen en welke bus naar Sharm?

• Wilma V.

Vanuit Cairo naar Sharm kun je met twee verschillende busmaatschappijen. Afgelopen jaar met de één gereisd (erg krap, vies, noem maar op), maar twee jaar geleden met een toch wat betere bus in alle opzichten.

Volgens mij is er weinig of geen prijsverschil en was de slechtere East Delta en de betere Super Jet (of iets dergelijks).

Zal het nog voor je zien te achterhalen en dan hoor je het wel.

Neem in ieder geval een kussentje mee voor in de bus (of een handdoek die je kunt oprollen) en zeker een vest o.i.d vanwege de airco.

De nachtbus vertrekt rond 24.00 en dan ben je tussen 07.30 en 08.00 in Sharm.

Hoe laat de bussen overdag vertrekken en hoe vaak, weet ik niet.

Salam,

Wilma