registratie orfi-marriage

• Kati

Bij mijn laatste bezoek aan mijn Egyptische vriend in Luxor deed een politieman bij een controle moeilijk over het feit dat ons orfi-huwelijkscontract geen stempel van de rechtbank heeft. Weet iemand hier het fijne van?

Alvast bedankt voor nuttige info.

• Jol

Bron: NL ambassade

Orfi Marriage

This type of marriage is not recognized by Dutch law. It is a form of marriage that is not officially registered in the civil registry. However it does provide a marriage contract (by the “church / mosque / lawyer”).

Two copies of the contract are issued after the ceremony. This type of marriage can be annulled by destroying the contract, however if only one copy is destroyed the marriage remains valid.

This type of ceremony is comparable with a religious ceremony, therefore is not recognized by Dutch law.

Zover ik weet is er geen enkele rechtbank dat een stempel zet op een orfi contract.

Een orfi kun je ook niet laten registreren. Een orfi contract is een samenlevingspapier dat afgegeven wordt door een ‘lawyer’.

Misschien mistte het een stempel van de ‘lawyer’? Misschien wilde deze politieman wel gewoon geld.

gr, Jol

• Kati

Dank voor je reactie.

Ja, de info van de ambassade ken ik. Ons orfi-contract heeft maar liefst 3 stempels van de lawyer, dus daar ligt het niet aan. Dit is een contract uit Sharm el-Sheikh. Wellicht is een orfi uit Luxor beter. Mijn vriend is Nubiër en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat meespeelt, m.a.w. dat ze sneller zeuren.

Salam,

Kati