Rolstoel / slecht ter been

• Denise

Wij willen met de kerstdagen naar Hurghada gaan, maar ik kan nergens informatie vinden over rolstoel vriendelijkheid van excursies e.d.

• Martine

Hou er rekening mee dat Egypte helemaal geen rolstoel vriendelijk land is. De straten en stoepen zijn slecht en veel stoepen zijn erg hoog, zonder op/afritjes zoals in Nederland. Ik heb echter wel eens een meisje meegemaakt die in een rolstoel mee was naar Cairo en ze heeft toen bijna alles kunnen meedoen. Ze had wel speciale banden op de rolstoel laten zetten. Als je nog enigzins mobiel bent, kun je ook wel een boottocht maken en zelfs duiken schijnt dan mogelijk te zijn. Hou er trouwens rekening mee dat niet alle hotels geschikt zijn voor rolstoelen. Je moet dit van tevoren heel goed navragen bij de reisorganisatie. Laat ze het desnoods navragen bij de reisleiding ter plaatse.. mits dit geen Egyptenaar is want die zeggen al snel “no problem” ;-)

• Wilma

Hallo Denise,

het is wel te doen hoor, met een rolstoel. Wij zijn 2 x naar Hurghada geweest, en het is beide keren goed bevallen. Als hotel kan ik je Intercontinental aanbevelen, die hebben zelfs 2 rolstoelkamers.

Het wordt natuurlijk moeilijk om zomaar een taxi of busje aan te schieten om naar bv Sekalla te gaan, maar als je dat in het hotel aangeeft, word je in een luxe auto weggebracht, en op een afgesproken tijd en plaats weer opgehaald. Wij hebben daar 40 pond (nog geen 6 euro) voor betaald, een stuk duurder als de busjes, maar altijd nog veel goedkoper dan hier in Nederland.

Ook excursies kunnen, maar je moet het wel van tevoren goed regelen, en dat kun je dan beter bij bv je touropperator doen. Al zal degene die van de rolstoel afhankelijk is niet álles mee kunnen doen….

Je hoeft je in ieder geval nergens door tegen te laten houden!

Mocht je meer vragen hebben of dingen willen weten: mail me maar.

Groetjes, Wilma