geschenkjes voor de egyptenaren

  • Katrien

    Weet iemand wat je zoal kan meenemen als geschenkje voor de Egyptenaren?Of waaraan kunnen zij moeilijk geraken?of is extreem duur?in een nomaden dorp geef je?In hotel geef ik fooien maar er buiten schenk ik liefst iets anders of willen ze enkel geld?Dank!!

  • Jol

    Ik heb een beetje moeite met je idee om geschenken te geven aan egyptenaren. Misschien heb je hier vrienden of kenissen dan kan ik het begrijpen maar zomaar geschenkjes geven kan weleens verkeerd opgevat worden.

    Fooien zijn wel gebruikelijk en de meeste egyptenaren hebben toch het liefste geld. Maar zomaar geld geven zou ik toch maar niet doen. Ook geschenken aan de bedoeien is niet gebruikelijk.

    gr, Jol

  • Katrien

    geef dan maar geld hoor!vorig jaar gingen wij voor het eerst naar een nomadendorp en daar vroegen ze welke geschenkjes wij meehadden.Wij hadden niets bij en hebben dan maar een fooi gegeven,vandaar mijn vraag wat ze misschien verwachten?was de eerste maal Egypte!alvast bedankt voor de tips!

  • jeanette

    hoi

    ze zijn gek op onze pennen!!! Dus een klein kladblokje er bij in een nomadendorp. Kinderen maak je blij met ballonnen of van die kartonnen maskers en blaasfluitjes van de zeeman enz.

    geld geven is niet zo'n strak plan omdat je daarmee het bedelen extra bevorderd.

    mvg

    j

  • Henk

    Is het niet zo dat het ‘bedelen’ begint met het krijgen van snoepjes, pennen, ballonnen etc.?

    Op dit soort prikborden wordt nogal eens geklaagd dat ‘ze’ voor alles iets willen hebben en dan gaat het vaak over volwassenen.

    Klein geleerd, oud gedaan!

    Mijn stelling is dat ik iets geef voor een ‘verleende dienst’.

    Iedereen moet werken voor zijn geld is daarmee de onderliggende boodschap.

    Iets weggeven, cadeau doen, doe ik alleen aan mensen die ik persoonlijk ken.

    Henk.

  • Katrien

    bedankt allen voor de tips!neem toch enkele balpennen mee.Ja heb vorig jaar ook ervaren hoe “bedelachtig ”ze zijn, maar toch denk ik dat er enkele toe genoodzaakt zijn!en kleine geschenkjes of attenties geef ik graag zomaar zonder wederdienst aan iemand die het nodig heeft(vooral aan kinderen),en zeker in vakantiestemming!Ik denk met een paar ballonnen en balpennen hun cultuur niet verander toch?Zien alvast uit naar volgende week!!

  • mona

    Hoi Henk, Ja ik denk inderdaad dat het daarmee begint!!! Ik ben het dus volledig met je eens dat voor een verleende dienst mensen iets kunnen krijgen.

    gr.mona

  • Els

    ik ben het ook met henk eens, voor je het weet denk je dat je pen heet omdat er hordes kinderen achter je aan rennen die “pen!” “pen!” “pen!” blijven roepen

  • Dus

    Ze snuiven de inkt uit de balpennen. Niet doen.