Boektip

• Kitty

Wie heeft nog meer het boek ‘Fatwa’ van Jacky Trevane gelezen? Het is een waargebeurd verhaal, heel erg boeiend.

• Annelies

Wij gaan in december naar Egypte (nijlcruise + Cairo). Nu ben ik niet van plan om er te bloot bij te gaan lopen, maar is het wel toegestaan om als vrouw in lange broek + blouse met korte mouw in Cairo rond te lopen? Ik wil daar absoluut niet opvallen, om zoveel mogelijk ongestoord te kunnen rondlopen.

Heeft iemand nog tips? Is een dik vest voor de koude ochtenden en avonden genoeg? Over dit soort “banale zaken” vind ik niet zoveel in de boeken!

• gerda

Ja, heb ik ook gelezen….Ben benieuwd wat jij ervan vond????

• Petr°

Het ligt er een beetje aan, waar je loopt. In de delen waar toeristen rondlopen, kun je je best in lange broek en een bloesje vertonen. Kom je in de wijken waar zich geen toeristische punten bevinden, dan niet. Daar wordt je minimaal aangestaard en voorzichtig aangesproken door jongemannen.. En er zijn natuurlijk delen waar je, net als hier, beter niet kunt komen.

Een dik vest is genoeg.

• Wilma V.

Een lange broek met een blouse met korte mouwen is prima voor Cairo en ook rokken kun je gewoon dragen hoor.

Met sjaals kun je trouwens ook veel kanten op. Vooral als het heet is, draag ik wel een mouwloos hemdje en dan gewoon een dunne sjaal om mijn schouders.

Maar veel touristen lopen ook in een hemdje zonder sjaal hoor.

Het hangt er ook wel weer een beetje van af, waar in Cairo je bent.

• femke

Geweldig boek!!!! Een aanrader!

femke

• Hendrika

Ik heb het boek ook gelezen. Een erg indrukwekkend verhaal. Na het lezen heb ik het begin nogmaals gelezen. Je weet het niet als je met het boek begint, maar ik had dit gedeelte persoonlijk liever in de verhaallijn dus tegen het einde van het boek, gelezen.

• henny

Heel mooi boek, andere boeken welke zich afspelen in Egypte is van de schrijfster Barbara Wood o.a. Poorten van het paradijs( deze is heel mooi) , het zevende geheim.Hendrika schreef:

>

> Ik heb het boek ook gelezen. Een erg indrukwekkend verhaal.

> Na het lezen heb ik het begin nogmaals gelezen. Je weet het

> niet als je met het boek begint, maar ik had dit gedeelte

> persoonlijk liever in de verhaallijn dus tegen het einde van

> het boek, gelezen.

• Zonnetje

Geweldig boek! Kon bijna niet stoppen met lezen en ik ben echt niet zo'n fanatieke lezer norrmaal gesproken. Onvoorstelbaar wel dat iemand naar een land als Egypte gaat terwijl ze helemaal niets weten van dat land, dat vond ik erg typisch, maar verder een prachtig boek!

(Wel vreemd dat het in dit topic ineens over kleding die op op je vakantie kunt dragen gaat trouwens!)