Wij hebben eind november een week vakantie en willen naar egypte (zon en 1-2 dagen duiken). Waar kunnen we het beste heen gaan Hurghada of Sharm-el-Sheik.
Alvast bedankt
Dat heb ik ook gehoord, maar ben, qua toeristenbestemmingen, alleen in Sjarm-al-Sjeik geweest. Vond het een soort Lloret-de-Mar. Als je van uitgaan en in de zon liggen houdt, is dat goed genoeg. Duiken kun je er ook goed.
Maar als je het echte Egypte wil zien, dan ga je niet naar zo`n stad…. Geef mij maar Cairo…
Excuses, ik zie bij bovenstaand bericht dat er iets fout is gegaan haha…
Eerlijk?
Wij zouden acht dagen blijven en zijn na 5 dagen naar huis gegaan, het was niks voor ons blijkbaar.Wij hadden er een andere voorstelling van. Er is wel een heel leuk tentje (aladin) met grote theepot voor de deur hier was het gezellig maar voor de rest vonden wij hurghada geen sfeer uitstralen, maar goed iedereen denkt hier anders over dus wie weet vindt jij het hier wel helemaal top.
gr. mona
Ik weet dat 't niet uit je vraagstelling blijkt maar ik ben maar zo vrij…
Wanneer je naar Hurghada gaat dan kan je evt. 1 dag gebruiken voor een bezoek aan Luxor (tempels, vallei der konigen, kolossen van mennon).
Vanuit Sharm is dat eigenlijk niet te doen.
Dus wil je 1 dag aan cultuur ‘opofferen’ dan ga je het beste naar Hurghada.
Kan iemand ons misschien vanuit sharm-el-sheik wat leuke excursies aanbevelen?
bedankt………. Elly.mike schreef:
>
> Ik weet dat 't niet uit je vraagstelling blijkt maar ik ben
> maar zo vrij…
>
> Wanneer je naar Hurghada gaat dan kan je evt. 1 dag gebruiken
> voor een bezoek aan Luxor (tempels, vallei der konigen,
> kolossen van mennon).
> Vanuit Sharm is dat eigenlijk niet te doen.
> Dus wil je 1 dag aan cultuur ‘opofferen’ dan ga je het beste
> naar Hurghada.
Zijn net terug uit Sharm.(2 weken)
We hadden graag pyramides bezichtigd, maar dit is vanuit Sharm te ver naar ons idee.
Wat we gedaan hebben is dit: 2 keer gedoken (voor de eerste keer) met Divers-united (nederlands) .Zitten aan de rechterkant op het srand van Hotel Beach Albatros..Fantastisch! Prachtige onderwaterwereld!
Verder een quad tocht in de woestijn,(aan het eind van de middag)Duurt ongeveer 2 en een half uur,erg leuk!
Ook deden we de jeep-safari .Wel een lange en zware dag.Met de jeep anderhalf diep de woestijn in.,thee drinken bij Bedoeines,daarna verder met de jeep, tot aan de golf van aqaba,verder op de dromedaris langs de kust in 3 etappes,daarna naar abu dagun,daar is de blue hole ,een zeer bekende duik en snorkelplek.Je kreeg hier een maaltijd en kreeg daarna de gelegenheid om te snorkelen als je dat wilde.
Op de terugweg (met de jeep ) hebben we Dahab nog aangedaan,waar je mogelijkheid kreeg om te winkelen of lekker te loungen,wat we dan ook gedaan hebben! (loungen,geen puf meer in slenteren)
Verder veel geluierd ,gesnorkeld en vooral genoten van deze heerlijke vakantie!
We doen het zeer zeker nog over!!!!!!!!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?