cursus

• shau'ri

Weer even een berichtje van mij …. tijdje geleden, maar hopelijk doet mijn pc en mijn internet het weer snel thuis …. Maar goed, ik had het al eens eerder vermeld volgens mij, dat ik een tijdje terug ben begonnen met een Egyptisch_Arabische cursus … het is een cursus via de NHA met cassettebandjes en een boek, maar het lukt met niet om het zo te leren … op de bandjes hoor je de andere vertalers zelfs nog praten, dus het is een beetje onduidelijk allemaal … is er iemand die in de achterhoek woont die me er bij zou kunnen helpen ???

groetjes

shau'ri

• Ineke

Dit ligt niet aan jou, wij hebben al Thais geleerd, maar deze cursus is uitgesproken slecht en de begeleiding nog slechter! Niks wordt uitgelegd en ik heb het idee dat het de leraar ook niets interesseert! Wij hebben 3 weken les gehad van een egyptenaar en daarin hebben we meer geleerd. Overigens is de cursus marokkaans, vraag aan iedere egyptenaar of alle woorden egyptisch zijn en je zal horen dat het marokkaans arabisch is! Sterkte met je studie. Ik doe ook nog mijn best!shau'ri schreef:

>

> Weer even een berichtje van mij …. tijdje geleden, maar

> hopelijk doet mijn pc en mijn internet het weer snel thuis

> …. Maar goed, ik had het al eens eerder vermeld volgens

> mij, dat ik een tijdje terug ben begonnen met een

> Egyptisch_Arabische cursus … het is een cursus via de NHA

> met cassettebandjes en een boek, maar het lukt met niet om

> het zo te leren … op de bandjes hoor je de andere vertalers

> zelfs nog praten, dus het is een beetje onduidelijk allemaal

> … is er iemand die in de achterhoek woont die me er bij zou

> kunnen helpen ???

> groetjes

> shau'ri

• Anna Franken

Mijn vriendin en ik volgen dezelfde cursus. We hebben de audio op een CDrom aangevraagd. In het lesboek geef ik aan waar welke les staat.We hebben een Marokkaanse leraar. Het bezwaar vind ik dat er teveel Marokkaanse woorden geleerd worden. Verder ben ik tot les 6 gekomen, dan wordt het te zwaaar om het alleen te doen. Mijn vriendin hebben samen een spel gemaakt met de geleerde woorden. dat helpt al wel om spelenderwijs de woorden te leren. Niet om het te schrijven of goed uit te spreken, wel om iets te herkennen. Met de (niet geleerde) cijfers hebben we al gemak gehad in diverse situaties.

Anna

• shau'ri

bedankt voor de reacties … nou lekker dan of niet ?? heb je een dure cursus .. is het niet eens fatsoenlijk egyptisch … nou ja … maar in ieder geval bedankt voor jullie antwoorden … Mijn vriend helpt me er wel mee, maar toch is het moeilijk

liefs

shau'ri

• Esther

Ik ben ook via de NHA begonnen vorig jaar. Na een tijdje ben ik gestopt en ik zit nu in een klasje waar we een heel goede juf hebben en puur Egyptisch arabisch in de gesproken taal krijgen. Echt superleuk en je kan ook echt in Egypte praten in hun eigen taal. Mijn tip is dus, ga op taalles.

Succes, Esther

• Wilma V.

Maar je hebt ook hele goede medecursisten in je klasje Esther en dat vind ik ook wel vermeldenswaardig (fun).

Salam,

Wilma

• Ineke

Is dat klasje misschien in de buurt van Amsterdam? dan zouden Anna en ik het ook graag volgen!

• Ellen

Ik weet iemand in Amsterdam die les geeft. Als je intresse hebt moet je me maar even mailen

• Wilma V.

Nee, we zitten in Nijmegen.

Succes met het vinden van iets.

• Esther

Ja, dat klopt Wilma, vooral jij bent helemaal geweldig, hihi

Groetjes Esther