Geldigheid paspoort + vaccinatie

• Rugzakje

Hallo, woensdag ga ik op vakantie naar Sharm el sheik. Nu staat er overal dat je paspoort na terugkomst nog 6 maanden geldig moet zijn. Maar de ambassade zegt dat het 3 maanden is. Wie weet meer??

En heb je echt vaccinatie nodig als je een week in een Resort verblijft?

Alvast bedankt.

• Jol

Volgens de officiele regel dient het paspoort nog steeds 6 mnd geldig te zijn na de dag van terugkomst in Nederland. De bepalingen van MinBuza zijn meer accuraat dan die van een ambassade. Verder zijn Hep. A en DTP aan te raden zelfs al verblijf je in een resort. Hepatitus komt namelijk onder de locale bevolking nog erg vaak voor.

Gr, Jol

• Rugzakje

Hoe weet u dit zo zeker??

De marrechaussee zij namelijk ook 3 maanden.

• Rugzakje

ZEI

• mona

Hallo, Toch is het echt het beste dat je paspoort nog een half jaar geldig is na thuiskomst data!!!! zou zelf het risico niet nemen. Jol heeft gelijk wat betreft inentingen ook al verblijf je in resort want daar werkt veel lokale bevolking. Ik geloof dat Jol zo goed op de hoogte is omdat ze daat woont als ik me niet vergis, toch Jol?

gr. mona

• Wilma V.

Sinds zes jaar ga ik een aantal malen per jaar naar Egypte en al die tijd is het zo geweest dat je paspoort na terugkomst nog 6 maanden geldig moet zijn.

Ga er dus echt maar van uit, dat dit ook zo is.

En wat de inentingen betreft: je bent er wel laat mee, maar zou het alsnog toch maar doen als je geen risico wilt lopen.

Fijne vakantie