El Quesir en Pillen...Een vraag

• femke

hallo, ik wil iemand een gunst vragen!

Ik ga eind februari ( nog een eind weg!) naar El Qesir.Bij Marsa Alam. Nu ga ik voor de 4e x naar Egypte en ben al 2 x behoorlijk ziek geweest van de vloek van de farao. Waarom ik dan toch steeds ga? De zon en het land op zich vind ik geweldig.

Nu hoorde ik een poosje geleden dat er pillen zijn die, als je ze preventief neemt, heel goed helpen tegen die tegen die ellende.

Het middel heet Antanal. Kent iemand dit?? En ik heb ook nog doorgekregen Eucarbon en Eutacid. Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn , die, voor ik ga, dit voor mij mee wil nemen?? Je schijnt er dus al bij wijze van spreken in het vliegtuig mee te moeten beginnen.Ik ben betaal vanzelfsprekend alle onkosten!

Femke

• Petr°

Antinal heb ik zelf gebruikt, het lijkt een soort penicilline te zijn, het doodt bacteriën zonder de darmfolra aan te tasten volgens de bijsluiter. Eucarbon is een soort Norit, Eutacid ken ik niet.

Ik denk dat je in Egypte gewoon even langs de apotheek moet lopen om het middel te halen, je wordt immers nooit meteen na aankomst al ziek?

• Gipsy

Het is niet nodig en eigenlijk ook niet mogelijk om preventief Antinal te slikken. Misschien heb je deze keer wel helemaal nergens last van. Begrijpelijk dat je er alles aan wilt doen om niet ziek te worden, na deze slechte ervaringen. Maar als je na de eerste verschijnselen met de Antinal begint ben je er zo vanaf.

Deze middelen zijn toch troep voor je lichaam, als het niet nodig is niet gebruiken, alleen als noodzakelijk kwaad.

Ik weet niet wanneer je de vorige keren ziek bent geworden, maar in februari is over het algemeen de kans kleiner omdat de hitte vaak ook een rol speelt bij maag- en darmklachten.

• nicky

hoi

je moet antinal niet zomaar gaan slikken het is best nogal een zwaar middel, ik heb na twee dagen antinal ingenomen tehebben vanwege aanhoudende dairree en buikkrampen nl daarna 10 dagen niet naar de toilet geweest en dit is kan ik je vertellen ook geen pretje.

gr nicky

• femke

Alvast bedankt voor jullie tips. De 1e keer had ik nergens last van, de 2e keer ( zelfde hotel) de laatste dag, maar achteraf bleek dat ik toen al suiker had, alleen wist ik dat nog niet. Dat zal er wel mee te maken hebben gehad. Toen was het heel heftig en moest ik zelfs aan het infuus in het ziekenhuis, heel eng en ik was doodsbenauwd dat ik niet vliegen mocht 's avonds. ( Ik MOEST naar huis, want ik heb een invalide man, die zorg nodig heeft.)En vorig jaar heb ik heel erg opgelet met eten, iedere dag 3 x geprikt voor mijn glucose waardes. Die waren prima , maar toch, weer ruim een dag ziek. Ik baal daar wel van. Maar ik zal vragen of de huisarts weet waar dat antinal uitbestaat en dan neem ik het van hieruit mee en anders koop ik het gelijk in El Quessir. Is er in of vlak bij hotel Akassia Swiss resort een apotheek?

Alvast bedankt!

femke

• jeanette

hoi femke,

wat je verteld lijkt wel mijn verhaal van laatst. Ja, ik heb preventief geslikt en geen last en moeders was er zo weer boven op. Op mijn website(bovenste bij de reisverhalen/ reismetmemee) zie je de info achter koffer jordanie en dan bij wetenswaardigheden. Apothekers vind je op elke hoek van de straat en zo'n doosje heb je dus zo gescoord. Dus niet al in het vliegtuig maar beginnen als je er bent. Medicijnen moet je niet onnodig slikken maar je hele vakantie verknallen door op de pot te zitten……en met enge beesten in je darmen weer naar huis te gaan.:D nou dan slik ik liever

Neem in ieder geval een flesje Herome mee voor alle viezigheid onderweg (geld betalen/wc's enz)dan desinfecteer je gelijkje handen weer. Voor meer tips zie koffer egypte en dan achter voorwoord.

doei

j

• Petr°

Als je diabetes bent, zou ik, als ik jou was, vooraf even naar de huisarts gaan, en hem advies vragen.

• Hetty

Ik heb ook last gekregen, Antinal gekocht voor 10 pond (toeristenprijs, ze kosten maar 5 pond) en i.p.v. de voorgeschreven 4x daags gewoon 2 pillen per dag genomen. Zelfs een toeriste gesproken die uit voorzorg 1 pil per dag nam, zij had nergens last van. Ben nu 2 dagen thuis, heb dus al 2 dagen geen pillen meer geslikt en kan al gewoon naar het toilet. Voor mij is het een wondermiddel, maar inderdaad even langs je eigen arts of het te combineren is met suiker. Kan op verzoek wel even doorgeven wat er in zit, want ik heb het doosje en de bijsluiter nog.