Fuel toeslag

• Katrien

Hallo

wij hebben een reis naar Hurghada geboekt in mei met jetair.Wij vertrekken eind oktober.Vandaag kregen wij terug een extra aanrekening voor fueltoeslag.Het is nu al de derde keer op onze boeking,eerst15,2euro/persoon dan11/persoon nu 4,5/persoon.Mag dit maar?hoeveel keer kan men ons dit aanrekenen?Heeft iemand ervaringen?Hopen vlug te mogen vertrekken voor de prijzen helemaal de pan uitzwingen!!

• hilde

de brandstof toeslag is van te voren nog niet bekend. Waar ik mijn reis geboekt heb naar luxor midden oktober vertelde ze me dat erbij. In eerste instantie werd hiervoor 15 euro pp berekend en kreeg een maand voor vertrek te horen dat de brandstof toeslag verhoogd was naar 24 euro pp.

Bij ons werd het er vooraf bij verteld dat het hoger kon worden (is ook moeilijk in te schatten van te voren, net als de benzine prijzen, die blijven ook variëren)

Wanneer je twijfelt over de juistheid van de fuel toeslag kun je contact op nemen met je reisorganisatie die kan je er wellicht meer over vertellen.

• Gipsy

Ja er wordt een zooitje van gemaakt in de reis- / vliegwereld met alle mogelijke toeslagen, je ziet door de bomen het bos niet meer. fueltoeslag, weekendtoeslag luchthavenbelasting, en wat voor toeslagen ze allemaal nog meer verzinnen.

Ik ben bang dat het wel ‘gebruikelijk’ is en je er gewoon aan mee moet doen wil je op vakantie kunnen.

Maar volgens mij is het echt niet meer normaal. Ik heb vorige week een vlucht geboekt, bij twee verschillende reisburo's en op internet prijsopgave gekregen. En wat denk je: overal verschillende prijzen voor taxen en brandstoftoeslag! Het verschil in prijs voor de toeslagen bij de div. reisburo's loopt op tot meer dan 50 euro. Voor exact dezelfde (martinair) vlucht.

Het moet toch niet gekker worden!

Het zou heel snel verboden moeten worden, zodat we weer weten waar we aan toe zijn. Echt belachelijk dat dit allemaal zomaar kan.

• Katrien

Heb dan toch geen derde keer toeslag moeten betalen,heb rechtstreeks contact opgenomen met jetair en om uitleg gevraagd!.Toen bleek de laatste toeslag niet juist en hoefde ik die niet te betalen!Is er dan zo'n willekeur! In ieder geval wij kijken uit naar eind oktober!