reisdocumenten

• mieke

13 oktober vertrekken wij ( 4 volwassenen en 2 kinderen ) voor een Nijlcruise via jetair ( Magic Life, wie kan ons hier iets over vertellen ), de kinderen zijn 12 en 14 jaar en staan bijgeschreven in mijn paspoort, zonder pasfoto.Kan iemand mij vertellen of dit voldoende is,we worden van het kastje naar de muur gestuurd, niemand kan ons antwoord geven en het consulaat is morgen pas te bereiken. Oma is dus helemaal in de stress!

• jona

Niks aan de hand, in paspoort bijgeschreven is goed. Hadden wij in januari ook met twee pubers van 15 en 13.

Veel plezier.

• rene

Volgens mij was dat eend maand of drie geleden ook al een vraag, en ik meen me te herinneren dat de kinderen van onze zuiderburen wel een eigen paspoort nodig hebben, nederlanders niet.

• rene

15 en nog bijgeschreven? huh?

• Gipsy

Als oma of de anderen even de zoekfunctie erop na hadden geslaan was de stress niet nodig geweest, er is veel over geschreven op dit pb.

T/m 15 jaar kunnen kinderen bijgeschreven staan in het paspoort van de ouders en je hoeft voor deze kinderen ook geen visum te betalen.

Al zouden ze zelf een paspoort hebben, het is nog voordeliger ook om te reizen op het paspoort met de ouders. Geen probleem in Egypte, zelfs slim.

En Rene, je kunt er vast nog wel meer voordeel mee doen als je op je 15e gezellig met je ouders op vakantie gaat! Vraag eens aan papa en mama of jij ook mee mag!

• mieke

Dank voor je reaktie, scheelt weer een hoop gebel en geregel,

Gr. Mieke

• rene

dat kinderen tot hun 15e bijgeschreven staan wist ik niet, en ik vroeg het me gewoon af: doe toch normaal, zeg.

• Toet

Belgen mogen zelfs op een identiteitskaart Egypte binnen. Nederlanders niet, die moeten een paspoort hebben. Extra voordeel als je kinderen in je paspoort staan bijgeschreven: als het goed is, betaal je dan minder visumkosten!

• jona

Ja, waarom niet? Pas vanaf je 16e moet je zelf een paspoort hebben.

• rene

ah, dat wist ik niet, ik dacht 14