Mijn vriend en ik gaan in november naar Marsa Alam. Hier is nog weinig over bekend. Is iemand al eens daar geweest en hoe was het?
ik ben in el quisier geweest valkbij marsa alam het hotel dat ik had was Akassia Swiss resort met een eigen huisrif snorkelen is daar geweldig, het was voor mij de eerste keer dat ik gesnorkeld heb.
Volgend jaar heb ik weer geboekt voor februari het is mij daar heel goed bevallen, wat mij persoonlijk betreft een aanrader.
groetjes Mario
Wij vertrekken ook op 17 november, maar wij zitten in Marsa Alam zelf, het Royal Pensee Garden. Ik heb ook al gelezen dat de riffen mooi moeten zijn, ook een 2-tal landexcursies zijn de moeite waard, met een quad door de woestijn met eten bij een beduinenfamilie en 's nachts de woestijn in om ontelbaar veel sterren te zien.
Wat ik graag zou willen weten is wat het verstandigste is om met geld te doen; kan je op genoeg plaatsen pinnen (het is geen Sharm of Hurghada), moet je travellercheques of cash meenemen?
Het reisburo kon ons geen informatie geven over pinautomaten in Marsa Alam. Het is er (nog) niet zo toeristisch als in Hurghada en Sharm. Ik heb het hotel gemaild waar we naartoe gaan. Zij weten ook geen pinautomaat, en hebben ons aangeraden euro's mee te nemen. Deze kunnen in het hotel gewisseld worden voor Egyptische ponden. Op het vliegveld kun je ook wisselen natuurlijk. Ik ga er vanuit dat dit ook voor jullie hotel geldt. Wij zitten in een all in hotel, dus grote bedragen zullen we niet nodig hebben, wij hebben besloten om euro's mee te nemen. De sterren zien hebben we in Hurghada al eens gedaan, geweldig zoiets mee te maken. Je kunt je er geen voorstelling van maken hoeveel sterren je ziet en hoe gigantisch donker het kan zijn. Nu maar beginnen met aftellen, het is nog maar een paar weekjes tot 17 november.
groetjes hendrika
Dan nemen we ook maar euro's mee. Ons verblijf is ook op basis van all inclusive en ik zou ook niet weten waar je moet eten in zo'n klein dorp als Quesir of Marsa Alam. In Sharm had je genoeg keuze.
Wij hebben de sterren gezien vanuit de zuidelijke Sinai, het was ongelooflijk. Ik zei dat ze een aantal kerstboomverlichtingen tussen de bergen hadden gespannen ;-)
Nog 6 weekjes.. ja, 't is nu echt aftellen.
Groetjes
Ing
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?