El Gouna

• Susie

Hallo,

Wij gaan donderdag op vakantie naar El Gouna. Nu heb ik gehoord dat er in die plaats niet bijzonder veel te doen is, maar is Hurghada op een makkelijke manier te bereiken?

Moet je verder nog een inenting hebben voor een vakantie naar Egypte.

Alvast bedankt!

• Ank

Hoi Susie.

Dat wij een aantal jaren geleden in Hurghada waren,zijn wij met een busje naar El Gouna gegaan en ligt 22km verder.

Die inenting had je eigenlijk eerder moeten halen tot maximaal 2 weken van tevoren.

Misschien kan je morgen nog bij de GGD terecht,en anders op Schiphol voor je dat je vertrekt.

Ik wens je een hele fijne vakantie.

Groetjes Ank

• mona

Hallo Ik ben zelf niet in El gouna geweest dus weet niet hoe je evt. in hurghada moet komen. Wat betreft die inentingen kun je wel halen maar volgens mij werkt dit nu niet meer. TOch maar even navragen. Je hebt hepatitus A en DTP spuiten nodig. Zou ik echt doen hoor je loopt best veel risico… vraag na bij ggd.

gr. mona

• rene

De bus gaat om het half uur, geloof ik.

• Sannie

Hallo Susie,

Ja, elke half uur gaat er een busje naar Hurgarda van s'morgens vroeg tot s'avonds 12.00 uur. Een ticket kost 5 pond ( dat is nog geen euro ).

Veel plezier Sannie.

• planetx

in EL gouna is er bijna net zoveel te doen als in hurghada

winkeltjes zat en hier trekken ze je tenminste niet zo naar binnen zoals in hurghada

uitgaangelegenheden zat in el gouna zo ook voor het duiken en kiten

• brit

Hoi Susie,

Je bent wet erg laat, met je vraag over inentingen, als ik jou was zou ik me nog laten inenten(als dat nog mogelijk is?), op schiphol.

En over El Gouna ben ik kort maar krachtig, dat is 100 x gezelliger dan het vieze Hurghada.

Je kan in El gouna, naar het centrum of naar de haven, waar je op 'n terrasje, gezellig naar de decante boten kan kijken.

Je zal zien ga je toch een keer naar Hurghada, dat het heel anders is dan El gouna,

ik vind het er erg vies, en opdringerige verkopers,weinig leuke barretjes en je hebt er minder terrasjes als in El Gouna.

Een hele prettige vakantie

• rene

helemaal mee eens

• mona

Wij hadden ook het idee opgevat om een dagje naar El Gouna te gaan, maar onze reisleidster zei dat het er moeilijk komen is want er gaan geen bussen heen?!!! en het was daar niet zo leuk als in hurghada. Belachelijk want wij vonden hurghada niet zo denderend en door haar info zijn we niet gegaan, balehhh

• Johan Kant

In de Lonely Planet lees ik over de ‘Yellow line’, welke gratis zou zijn en tussen EG en HRG rijd. Misschien lees je dit nog en heb je er wat aan.

Johan