euro's aan boord Nijl-cruise?

• syl

Over een paar dagen is het zover. Dan vertrekken mijn vriend en ik richting Egypte. Meteen de eerste dag stappen aan boord van een schip voor een Nijl-cruise. In het boekje dat we kregen bij de tickets staat dat je en ik citeer:

'in hotels en aan boord vh cruiseschip dient u uw extra's (als drankjes) af te rekenen in buitenlandse (dus harde) valuta dat kan met euro's of met creditcard.'

Mijn vriend wil dus euro's etc meenemen. Ik vind dit onzin. Ze moeten toch gewoon ponden accepteren? ofniet? ik vraag het maar ff anders hebben we zometeen niet genoeg euro's bij ons.

• monica

Hoi Sil,

Ik zou zo met je willen ruilen.

Je hoeft in het begin de drankjes niet gelijk af te rekenen.

Ze schrijven alles op een bon en de dag voordat je weggaat moet je afrekenen en dit kan zowel in ponden als in euro's. De laatste dag van je verblijf moet je alles gelijk afrekenen.

Heel veel plezier daar,

groetjes,

monica

• Wilma V.

Je hoeft inderdaad niet per dag af te rekenen, maar misschien is het wel wenselijk.

Een paar jaar geleden hadden wij ook de hele week alles laten opschrijven en de laatste dag, zo'n beetje op het laatste moment, moesten we alles afrekenen.

Behalve dat we toch wel erg schrokken van de hoogte van het totaalbedrag, bleek later, eenmaal terug in Nederland, toen we alles nog eens natelden,dat er een rekenfout was gemaakt en dat we ruim 200 pond (LE) teveel hadden betaald.

In Euroos zou ik zeker niet betalen, volgens mij kan het gewoon in ponden en anders is een visacard (als je die hebt) een goede optie.

Heel veel plezier!

• syl

dank jullie wel voor de snelle antwoorden. we nemen zowel euro's als ponden mee. (en voor noodgevallen een creditcard)

Ik heb er heel veel zin. Wanneer we weer thuiskomen, laat ik jullie wel weten hoe het is gegaan en wat we hebben meegemaakt.