kleding enzo

  • gea

    even een vraagje aan ervaren egyptegangers want zo zie ik jllie toch.

    ik ga, als vrouw alleen over een paar weekjes 8 dagen naar egypte, en wel naar el gouna.

    heb hier al even wat opgezocht waar ik rekening mee moet houden, dit omdat ik wel in een andere cultuur terecht kom dan dat ik ben gewend.

    maar op het ene moment lees ik pas je kleding aan, geen korte broeken , geen hemdjes met spaghettibandjes, geen vrouwelijke vormen laten zien.

    het andere moment lees je ik stoor me nergens aan!

    Enfin wie heeft er goede tips voor mij, zodat ik me als alleengaande vrouw me daar ook prettig kan bewegen in egypte?

  • irene

    Het ligt er een beetje aan waar je naartoe gaat in Egypte. In Cairo is men bijvoorbeeld redelijk modern, in Luxor wat minder.

    Ik heb zelf gewoon korte broeken tot de knie en t-shirts gedragen. Daar zie je niet superveel vrouwelijke vormen in. Aangezien jij alleen bent zou ik me wel een klein beetje aanpassen door niet al te blote kleding te dragen. Ik vind namelijk wel dat veel kerels denken dat er wel wat kan als je alleen bent.

  • Marjolein

    Je gaat naar een islamitische cultuur,waar je rustig aan het strand kunt liggen,maar bedekte kleding(lange broeken en tshirt,niet doorschijnend)gerespekteerd worden.Is het nodig half bloot rond te lopen?Niet zo vreemd dan als mannen dan wat denken,het hoort eenvoudig niet in Egypte.

    Mijn respekt dat je er aan gedacht hebt! Veel plezier!

  • Gipsy

    Prima om je aan te passen. Maar als je dat doet omdat de mannen wat zouden kunnen denken? Dan kun je beter als vrouw alleen helemaal thuis blijven, want dat denken doen ze toch wel.

    Het is in de Egyptische cultuur ondenkbaar dat een vrouw alleen op vakantie gaat, dus alleen al over dat feit hebben ze heel wat te denken!

    Lekker laten denken, zou ik zeggen en blijf vooral jezelf. En gebruik je gezonde verstand.

    Ben je hier in Nederland ook zo gevoelig voor wat anderen over je denken?

  • René

    Als je contact wilt met Egyptenaren, mannen en vrouwen, zou ik je aanraden je te kleden in lange broeken (of lieven: rokken), en wat wijdere shirts of blouses die ook het grootste deel van de armen bedekken. Lang haar in een staart.

    Je zult niet snel problemen krijgen als je je wat ‘bloter’ kleedt. Maar, vanwege de heersende cultuur zul je toch vreemd aangekeken worden.

  • mona

    Hoi Gea,

    Als je in je hotel bent kijken ze niet meer raar op als je er wat bloter bij loopt, wel zou ik wanneer ik de deur uit zou gaan je wat meer gekleedt kleden. Zeker als je alleen bent, ik ben ook eens alleen hurghada ingelopen (mijn vriend lag ziek op bed) en ik moest pinnen en toen had ik een lange linnen broek aan en hemdje maar nog wordt je aangestaard, w.s. ook omdat ik dus alleen liep. Dus een beetje aanpassen kan geen kwaad, het is toch een andere cultuur he.

    Fijne vakantie alvast!!!

    gr.mona

  • gea

    alvast bedankt voor jullie reacties, hier kan ik wat mee!!!

  • Karin

    Ik ben meerder keren alleen in El Gouna geweest, het lastig vallen van vrouwen valt daar mee. Als je je niet te luchtig kleedt zal het meevallen. Hout in ieder geval rekening met je kleding als je naar Hurghada gaat. Veel plezier!

  • Sannie

    Hallo,

    Ik ben het met Karin eens. In El Gouna kan je gewoon aan een t'shirt en een korte broek of rok lopen. Wel kan je als vrouw alleen wat vaker aangesproken worden dan als je met meerdere bent. Buiten El Gouna wat meer kleding aan. Ik ga in het voorjaar voor de zevende keer naar El Gouna en het bevalt ne goed.

    Groetjes en veel plezier Sannie.

  • c de hullu

    hallo

    als ik goed begrijp kan ik best geen bloes zonder mouwen dragen op de rondreis,een korte broek kan toch wel en op de cruise boten ,kan het daar wel zonder mouwen