centjes...

  • Het is bijna zover!

    Nog heel even wachten en nachtjes aftellen maar dan is het zover!

    Over twee weken vetrek ik naar Egypte.

    Nu hoor ik allerlei tegenstrijdige dingen wat betreft valuta;

    De één zegt dat je met euro's prima uit de voeten kunt, de ander zegt dollars en de volgende weer ponden.

    Waar doe ik goed aan? Had zelf bedacht euro's mee te nemen en misschien wat dollars maar dat was het dan ook wel. Kan ik ter plaatse alsnog wisselen…

    Ik ben van plan om naast steden als Luxor en Cairo ook de woestijn in te duiken dus misschien dat de euro daar nog niet helemaal doorgedrongen is…

    Wie heeft tips!!!???

    Merci!

  • Wilma V.

    Op zich is het handig als je wat Egyptische ponden in je bezit hebt als je in Egypte aankomt, maar zo niet > geen ramp.

    Want als je op de luchthaven je visum koopt en die met bijvoorbeeld 20 euro betaald, krijg je je wisselgeld in ponden.

    Op de luchthaven kun je vervolgens euro's wisselen en verder in de steden is dat ook heel goed te doen.

    Pinnen gaat ook prima in de steden, dus wat dat betreft hoef je ook niet al teveel euro's contant mee te nemen.

    Mijn advies: betaal in Egypte gewoon met Egyptisch geld!

    Hoop dat je iets hebt aan deze info.

    Wens je heel veel plezier.

  • brit

    Ik zou geen dollars meenemen, daar krijg je een ongunstige koers voor terug, plus als je ze nog moet gaan halen, moet je hier ook kosten voor betalen.

    Euro's kan je in elke bank of hotel inwisselen tegen Egyptische ponden, maar je kan ook overal ponden pinnen.

    Prettige vakantie