kleine kinderen mee naar Egypte

  • Francien

    hallo, het onderwerp zegt het eigenlijk al. Wie heeft ervaring met kleine kinderen naar Egypte. We willen heel graag, maar we hebben een zoontje van 1 jaar. We willen lekker relaxen en ook wat zien van de cultuur daar.

    Wie kan mij daar iets vertellen over hoe dat gaat met kleine kinderen daar.

    groetjes Francien

  • mona

    Hallo francien, heb zelf geen ervaring hiermee, maar zag wel veel kleine/jonge kinderen in ons hotel (giftun beach resort). was ook veel animatie enzo, (voor 4a5 jarigen) maar ik denk dat het wel te doen is hoor. Ik weet niet wanneer je gaat. de grootste hitte is daar voorbij. toen wij er waren ongeveer een maand geleden was het 45 graden, nu zal het iets koeler zijn. Ik weet niet hoe het gaat al je dergelijke excursies gaat doen. in ieder geval alvast veel plezier.

    gr. mona

  • Artep

    De enige tip die ik je kan geven is zelf dingen mee te nemen voor de hygiene. Veel (vochtige) doekjes enzo. De openbare toiletten zijn erg vaak niet schoon.

    Maar in de luxe hotels lijkt het me heel goed te doen.

    Prettige vakantie.

  • Gipsy

    Vanaf eind oktober gaat het prima een kind van die leeftijd. In de zomer zou ik persoonlijk het zo'n kleintje niet aandoen.

    Als je bedoeld met ‘wat zien van de cultuur’ dat je naar cairo of luxor wilt gaan, moet je wel flink wat kilometers maken.

    Verder ken je zelf je kind het beste, is hij/zij makkelijk met veranderingen en bv met slapen in de excursiebus, in de buggy enz.

    Er is veel geschreven over reizen met kinderen, misschien heeft iemand een link voor je, zoek maar eens op internet.

    Ook niet vergeten om met een arts of op het consultatieburo even te informeren naar de gezondheidsrisico's (hep. A vaccinatie?)

    Ik zou zeggen: ga af op je gevoel. Kinderen van een jaar zijn over het algemeen heel flexibel. Als jullie je er goed bij voelen om de kleine mee te nemen is het geen enkel probleem. Egyptenaren houden veel van kinderen en hij/zij zal alle aandacht krijgen.

  • angelique

    hallo wij zijn deze zomer 6 weken naar egypte geweest wij hebben een zoontje dat was toen 4 maanden. Alles is prima verlopen ondanks de hitte neem wel iets tegen diarree mee dat is eigenlijk het enigste en verder is alles daar te koop. Vaak nog veel voordeliger dan hier! Als er iets is stap je gewoon een apotheek binnen die kunnen je prima helpen. Groetjes Angelique

  • marisa

    hallo,

    We willen met onze dochter van 1,5 naar egypte. Maar is er daar ook halfvolle melk en iets dergelijks als jokidrink??

    Diegene die dit weet,laat t me weten,aub??

    gr marisa