excursie abusimbel

  • hilde

    In oktober ga ik met mijn vriend een nijlcruise doen. Wij willen dan ook een dagje naar abu simbel (optionele excursie) wij hebben dan de keuze of we dit met de bus gaan doen of met het vliegtuig.

    met de bus kost deze excursie nog ?80,00 (of ?90,00 weet ik niet meer helemaal zeker) en met het vliegtuig is dat ?145,00

    wat is aan te raden om te doen?

    voor minder geld (lang) in een bus of iets meer geld betalen en met het vliegtuig gaan?

    Hoe zijn de wegen waar de bus over rijdt naar abu simbel (of dwars door de woestijn) is dat erg hobbelig (en kans op wagenziekte, als je daar vroeger ook last van had)??

    ik zou graag de ervaring willen weten van mensen die dat ook gedaan hebben, en wat raden jullie aan?

  • bianca

    hoi hulde, ik heb deze excursie 4 jaar geleden ook gedaan, met de een minibusje, we vertrokken midden in de nacht om 4 uur en arriveerden daar om +_ 8 a 9 uur en ik vond het prima te doen, geen wagenziekte, je moet alleen 4 uur door de woestijn wat op zich natuurlijk ook wel weer een mooi avontuur is, wij gaan ook in october (4 oktober) en wij zullen ook dan weer naar abu simbel gaan, natuurlijk zijn de meningen verdeeld, maar voor mij is abu simbel het mooiste stukje egypte, en helemaal de geschidenis die er achter steekt, dus als je het mij vraagt en ik spreek uit ervaring gewoon met de bus gaan, en daar zal ik echt geen 8- of 90 euro voor neertellen want dan betaal je minstens de helft teveel, heel veel plezierhilde schreef:

    >

    > In oktober ga ik met mijn vriend een nijlcruise doen. Wij

    > willen dan ook een dagje naar abu simbel (optionele excursie)

    > wij hebben dan de keuze of we dit met de bus gaan doen of met

    > het vliegtuig.

    > met de bus kost deze excursie nog €80,00 (of €90,00 weet ik

    > niet meer helemaal zeker) en met het vliegtuig is dat €145,00

    > wat is aan te raden om te doen?

    > voor minder geld (lang) in een bus of iets meer geld betalen

    > en met het vliegtuig gaan?

    > Hoe zijn de wegen waar de bus over rijdt naar abu simbel (of

    > dwars door de woestijn) is dat erg hobbelig (en kans op

    > wagenziekte, als je daar vroeger ook last van had)??

    > ik zou graag de ervaring willen weten van mensen die dat ook

    > gedaan hebben, en wat raden jullie aan?

  • Johan Kant

    Hier ben ik het helemaal mee eens!

  • monica

    En wat die weg betreft, die is heel lang en heel erg vlak en gaat maar 1 kant op.

    (ik vraag me nog steeds af hoe ze deze weg schoon vegen na een zandstorm, het is een behoorlijk end).

  • Gera

    De rit naar Abu Simbel vond ik helemaal de moeite waard. Wij zijn om 04.00 uur 's ochtends in konvooi vertrokken en kwamen om 07.00 uur aan. De terugreis vangt aan om 09.00 uur en dan ben je weer om 12.00 uur terug. Wel lange reis voor twee uurtjes daar. Maar toch, meer tijd daar is niet nodig. Wij krijgen de uitleg in de bus en konden daar alle tijd gebruiken om zelf rond te lopen. De reis door de woestijn, vond ik alleen al een belevenis. De weg is goed en mooi vlak. Geen enkele kans op reisziekte!

  • monica

    Hilde,

    Het is heel goed te doen met de bus, weliswaar ben je wat tijd kwijt om daar te komen, maar aan de andere kant zie je ook niet elke dag de zon opkomen in de woestijn, en ik kan je verzekeren dat de zonsopgang en zonsondergang in egypte heel mooi is. De woestijn is ook zeer afwisselend en op de terugweg zie je als het meezit ook nog een fata morgana.

    Abu Simbel zelf is iets als uit een duizendeneennacht sprookje, het is heel onwezenlijk om zoiets fantastisch te zien in de middle of nowhere, hoe ze dat in hebben kunnen bouwen, dat is gewoon haast niet voor te stellen.

    Ga er lekker heen en geniet ervan.

    Veel plezier,

    Monica