Rondreisdilemma: Combinatie Nijlcruise met Cairo mogelijk in 1 week?

  • anders

    Hallo,

    Wij zitten met een dilemma:

    We hebben 1 week (6 of 8 dagen) de tijd en willen graag op een comfortabele manier de belangrijkste bezienswaardigheden in Egypte zien: Een Nijlcruise ligt dan voor de hand. Deze zijn er genoeg, echter niet i.c.m. Cairo/Gizeh (voor zover ik weet). En ik heb het er ook weer niet voor over om 3 dagen uit te trekken alleen voor de pyramides…

    Zoals gewoonlijk voor mij weer een kwestie van tijd en prioriteit natuurlijk!

    Wie heeft er tips? Zijn Gizeh (afgezien vd Pyramides) en Cairo en omgeving de moeite waard voor een “uitstapje” of kan ik mijn kostbare week beter beperken tot de Nijlcruise?

    anders

  • jacqueline

    hoi

    wij hebben de 8-daagse reis van nile travel gedaan.hier zat cairo en een nile cruise in. ik heb het gevoel dat ik gezien heb wat ik wou zien en wij vonden het niet extreem vermoeiend.ik vond de pyramides wel de moeite waard, heel anders dan op een foto of op tv (sfeer??) wij hadden wel een binnenlandse vlucht van cairo naar aswan inbegrepen en hebben daar voor gekozen om inderdaad ook tijd te besparen.

    groetjes jacqueline

  • jose

    Hoi anders,

    heb je de winterbrochure al besteld van marmara, die ik je vorige week heb doorgemaild?

    Momenteel wordt de reis Nefertiti niet meer aangeboden ( site is waarschijnlijk van de zomerbrochure)

    Nefertiti is 4 dagen nijlcruise en 3 dagen cairo ( met binnenlanse vlucht )

    Als je je mailadres doorgeefct, zal ik je via mail mijn telefoonnummer doorgeven en kun je me bellen.

    Wij hebben in ieder geval een fantastiche reis gehad.

    groetjes José

  • Johan Kant

    Je kan je zeker wel (minstens) 3 dagen vermaken in Cairo. Alleen de pyramides is niet eerlijk tegenover jezelf en tegenover de oudheid.

    Johan

  • jose

    Hoi Anders,

    ik heb net de wintergids binnen van Marmara.

    Hierin wordt de combinatiereis Nefertiti

    ( 4 dagen nijlcruise met excursies, bezoek Abu Simbel, binnenlandse vlucht naar Cairo en daar nog 3 dagen axcursies, alles 5 sterren en alles volpension)

    tussen 6 januari en 23 februari aangeboden voor 839,- Als je voor 31-10 boekt krijg je pp 50,- vroegboekkorting. In dit bedrag zit ook al de luchthavenbelasting en de anuuleringsverzekering in. Hen je weer wat vergelijkingsmateriaal.

    succes!!! José