NileTravel

  • Carla

    Hallo allemaal,

    Vorige week zijn m'n vriend en ik weer thuisgekomen van de achtdaagse Nile Cruise+Rode Zee, en het was in één woord perfect. Alles was meer dan keurig geregeld, het schip (de M/S Napoleon) was heel mooi, het eten heerlijk en de bediening geweldig. Aangezien we maar met zn tienen op het schip zaten hadden we nog bijna een privéschip ook haha :D De gids (Ahmed) wist ontzettend veel te vertellen, en we hebben hele leuke gesprekken met hem gehad. De excursies waren ook keurig geregeld, en we hebben heel veel mooie dingen gezien. Het hotel in Hurghada (Melia Pharaoh) was eveneens fantastisch, met een geweldig mooi rif vlakbij! We hebben echt genoten, en kunnen deze reis aan iedereen aanraden! Een perfecte mix van cultuur en strandvakantie :) Okay, genoeg reclame gemaakt voor NileTravel, maar ik moest het even kwijt ;)

  • Johan

    Hoi Carla,

    Wij gaan 15 december dezelfde reis doen met 6 personen, ook met Nile Travel. Als het goed is zijn jullie dus ook van Aswan met de bus naar Hurgada gegaan. Hoe lang duurde de reis. Hoe laat vertrek en aankomst in Hurgada.

    Groeten,

    Johan.

  • Carla

    Hai Johan,

    Wij hadden in de ochtend eerst nog een excursie naar de Botanische Tuinen, dus we gingen pas in de middag weg. Om half drie zijn we opgehaald met de bus en met het konvooi naar Luxor gereden. Dit duurde ongeveer twee uur, en om half zes gingen we toen met het konvooi door naar Hurghada, rond 22.00 uur kwamen we uiteindelijk aan bij het hotel. Het was wel een hele lange dag, maar aangezien we met zo weinig mensen in de bus zaten konden we lekker liggen haha. In het hotel was het trouwens keurig geregeld, een medewerker checkte ons in, koffers stonden al op de kamer en we konden zo aanschuiven voor het diner. Een vermoeiende dag, maar het is ook wel weer een hele ervaring om in zo'n konvooi mee te rijden :)

  • Johan

    Hoi Carla,

    Bedankt voor je snelle reactie. Ik had verwacht dat de reis langer zou duren. Met name het stuk tussen Aswan en Luxor valt me niet tegen.

    Heb je verder nog adviezen voor ons.

  • Carla

    Graag gedaan hoor :)

    Als adviezen zou ik mee willen geven om vooral een flesje desinfectant mee te nemen, het geld is namelijk vaak ontzettend smerig, en het is ook gewoon lekker om jezelf er even mee op te frissen. Blijf van salades, ijs. rauw voedsel etc. af (dat vertelt de GGD je allemaal nog wel), en zet je airco niet op een te lage temperatuur, op die manier omzeil je de vloek van de farao ;) Als je in Hurghada bent moet je beslist gaan snorkelen, en neem een onderwatercamera'tje mee want er is zóveel moois te zien! Als je naar de linkerkant van het strand loopt (naar het Dive In gebouwtje) zul je door het water een stenen trap zien, loop die helemaal af en dan kan je tussen twee riffen door snorkelen, echt súpermooi…. Ik wens je heel veel plezier!

  • Johan

    Bedankt voor je informatie, we zullen er zeker gebruik van maken.

    Groeten.

  • Johan

    Hoi Carla,

    Ik heb nog een vraagje. Is er tijdens de busreis genoeg te zien of is het niets dan woestijn.

  • Arjen

    Dat is mooi dat Nile Travel goed is. Wij gaan as donderdag 15 september met Nile travel naar Luxor en dan 8 dagen op een Nile-cruise richting Aswan. Daarna nog 7 dagen naar Hurghada in het Melia Pharaoh hotel.

    Bedankt voor de tips. Heb je nog meer belangrijke tips, waarmee wij rekening moeten houden op zo'n reis ?

    Hebben jullie trouwens ook de tickets gemaild gekregen van Nile Travel ?

    Gr. Arjen

  • Gipsy

    Johan vraagt: ‘is er genoeg te zien of is het niets dan woestijn?’

    Egypte bestaat voor een groot deel uit woestijn. Maar de woestijn is absoluut niet ‘niets’!!

    Voor mij is de woestijn en de oases het meest schitterende, geweldige deel van Egypte en dan ook vaak dé reden voor mij om Egypte te bezoeken!

    Persoonlijk ben ik niet zo kapot van de route Aswan-Luxor, dat is vnl asfalt.

    De route van Luxor naar Hurghada daarentegen vind ik schitterend.

    Je komt door dorpjes aan de Nijl waar de tijd heeft stilgestaan en het leven en het werk op het land nog gaat zoals het honderden jaren geleden ook was.

    Het Nijllandschap is schitterend en ook de woestijn waar je later door rijdt is heel afwisselend.

    Ik vind het jammer als ik deze route in het donker moet afleggen.

  • Johan

    Bedankt voor je reactie. Hopelijk rijden we deze route dan als het nog licht is. Ben heel benieuwd naar Egypte.