Hoe is de dag-/slaaptrein in Egypte?

  • anders

    Hallo,

    Wie kan mij tips geven over de trein in Egypte?

    Wij willen met Isropa eind januari een (dikke week) rondreizen met 3 volwassenen. In het reisschema zitten zowel een rit in de slaaptrein als een rit in de dagtrein:

    Cairo-Aswan: 1 nacht in een slaaptrein (klasse onbekend)

    Luxor-Cairo: “comfortabele dagtrein (1e klasse)”

    Wie weet wat ik hiervan moet verwachten?

    Vooral van de nachttrein zou ik willen weten:

    - Hebben we met zijn drieen 1 eigen coupe?

    - Heb je ´s nachts “rust”?

    - Zijn de bedden comfortabel?

    Vast bedankt voor de reacties!

    Anders

  • nicole

    Wij hebben vorig jaar een reis door Egypte gemaakt met Isropa. We hebben een nacht doorgebracht in de slaaptrein. Wij hadden een eigen coupé met twee bedden en zelfs een wasbakje met handoekjes. Het eten was niet echt alles maar het slapen ging prima. Verder hebben we een geweldige reis gehad en is Isropa een goede organisatie. Heel veel plezier!!

    Groetjes Nicole

  • Nina

    Inderdaad, leuk om een keer mee te maken. Ik heb het eens in september gedaan, het leuke daarvan is dat 's morgens om 5 uur de zon langzaam opkomt en je dan de fellahin op het land bezig ziet in een niet te beschrijven zo mooi landschap. Dat is mijn beste herinnering, onvergetelijk. Ik had me daar afgelopen november weer op verheugd maar even niet gerealiseerd dat de zon dan natuurlijk veel later opkomt…

  • eni

    Hoi,

    De slaaptrein is inderdaad goed verzorgd. Lekkere bedden, een coupe heeft

    er twee, maar er zit een tussendeur naar de coupe ernaast. Je kunt dus

    met 3 of 4 personen bij elkaar zeg maar. Ik denk alleen dat die deur niet op slot

    kan…Wij zijn eens met een nachttrein gegaan in India en vergelijke dat is dit

    echt luxe.

    Ook hebben wij de rit gemaakt van Luxor naar Cairo. Wij zaten eerste klas

    en dit was ook perfect. Ruime stoelen, alleen het toilet was heel vies. Maar

    dat is bijna overal zo. Ik raad je als vrouw aan om van die plaskokers mee te nemen, ideaal! Het moet misschien even wennen, maar het is veel prettiger dan boven een toilet te hangen in een schuddende en wiebelende trein!

    Veel succes en plezier.

    Groet, eni

  • Nina

    Eni, vind jij matrasjes van 2,5 cm lekkere bedden?? Ik vond het vorig jaar niet te hachelen, heb geen oog dichtgedaan, ook niet omdat er in de coupé naast mij een Duitser continu zat te paffen en de rook onder de verbindingsdeur door kwam (en dat terwijl ik zelf rook… kun je nagaan), en de bemanning omstreeks 3 uur ‘s nachts besloot hun potje te gaan koken en wij vergast werden op de ’heerlijke' etensluchten… Ook de barwagen is niet meer wat het geweest is, het staat blauw (uche uche) en alles is heel vervallen, er is in de afgelopen 16 jaar (vorige keer dat ik met de trein reisde) hoegenaamd geen onderhoud gepleegd. Echt een afknapper vond ik het, vooral ook omdat ik aan die vorige reis zoveel goede herinneringen had.

  • Jolanda van Duuren

    hoi

    vorig jaar een rondreis met isropa gedaan het enigste wat iets tegenviel was de nachttrein (maar zoiets hoort er toch bij )

    als je de wc gebruikt vergeet niet om op tijd weg te springen ivm het water

    de barwagon was gelukkig wel aanwezig zodat ik na een goede borrel toch iet wat geslapen heb

    was wel blij dat ik gelijk kon dochen in het hotel in cairo

    veel plezier in de trein

    groetjes jolan

  • Rolinka

    Nou, ik heb heerlijk geslapen in de nachttrein!! In het begin denk je nooit in slaap te kunnen vallen door het gehobbel, maar op een gegeven moment krijg je het ritme te pakken en dan ben je zo weg…

    De toiletten zijn idd smerig, maar zeg nou zelf: waar zijn ze dat niet in Egypte (op de hotels na dan)?

    Ik zou zeggen: maak je er vantevoren niet te druk over en laat het gewoon over je heen komen. Het kan een geweldige ervaring zijn…!

  • eni

    Hoi Nina,

    Wij hadden geen matrasjes van 2,5 cm!

    Wellicht dat wij een andere trein hadden. Wij hadden heerlijke bedden met schoon (!) beddegoed, een wastafeltje met schone handdoekjes, zeepjes e.d..

    Eerlijk waar, het zag er tip top uit…

    En sinds onze reis naar India ben ik ook eerder tevreden. Onze eersteklas

    slaapcoupe daar was helemaal niet om over naar huis te schrijven. Maar toch

    schijn je daar ook wel betere te hebben. Alleen hadden wij niet een van de

    belangrijkste ‘lijnen’ zeg maar, waar dus ook mindere treinen werden ingezet.

    Maar goed, hoe dan ook, zo'n treinreis blijft altijd een leuke manier van reizen!

    Groetjes Eni