Langdurig verblijf in Egypte

  • Minthé

    Hallo iedereen,

    Ik ben pas op vakantie geweest in Hurghada en nu wil ik van 27 Oktober 2005 tot 22 Juli 2006 in Egypte verblijven bij mijn vriend.

    Iemand enig idee hoe dat werkt met visum etc. ?

    Want volgens mij mag je niet langer dan 60 dagen in Egypte verblijven anders moet je van alles regelen.

    Ik heb hier dus geen idee van.

    Kan iemand mij hierbij helpen ?

    Vriendelijke groetjes,

    Minthé Touw

  • jannie

    Hallo Minthe

    Je kunt drie maanden verblijven met je visum die je koopt op het vliegveld in Hurghada, na die drie maanden ga je naar het visa kantoor en kun je een visum kopen voor 3 of 6 maanden.Ik woon in Hurghada , zo wil je meer informatie mail me dan.groetjes jannie

  • Toet

    Let op: het toeristenvisum dat je bij aankomst koopt, is slechts 30 dagen geldig!! Tegen de tijd dat je visum verloopt, kun je bij het visum kantoor in Hurghada een nieuw visum kopen. Ik heb LE16 betaald voor 6 maanden verlenging. Je kunt ook een jaar laten verlengen. Je moet trouwens wel 1 of 2 pasfoto's meenemen. En geduld, want het kan even duren. Het visum kantoor in Hurghada ligt in de zgn. Government Area net na Downtown. Vanaf de rotonde bij de grote moskee in Downtown de weg richting El Gouna nemen… vervolgens de eerste straat links, eerste/tweede straat rechts.

    Succes!