egypte

  • tabitha

    zijn er vragen over van alles en nog wat over egypte dan kan dat aan mij vragen want ik woon daar

  • Tinie

    hoi ik had even een vraagje heb je misschien wat muziek voor mij van Egypte wij zijn er op vakantie geweest en nu wil ik de fotos op cd zetten met op de achtergron egyptische muziek zou er erg blij mee zijn gr Tinie

  • vlinder

    Hoi,

    Graag zou ik je het volgende willen vragen ik zoek een oude kennis die een paar jaar geleden met zijn gezin in Helwan woonde en is toen verhuisd. Naar een plaats even buiten Helwan

    Zijn naam is Essam Fawzy. Familie met vrouw en 2 zoons

    Hoe kan ik het beste hier achter komen of informatie in gaan winnen.

    Met vriendelijke groeten

  • Marlies

    Goede morgen,

    wij vertrekken voor 8 dagen naar Egypte. Wij gaan daar een Nile cruise maken. We hebben er enorm veel zin in. Met de reisorganisatie zijn wij bezig om wat antwoorden te krijgen over het eten daar. Misschien weet u er ook wel antwoord op. Mijn twee kinderen hebben een voedsel allergie. Vooral mijn dochter is extreem allergisch en zij zal naar alle waarschijnlijkheid overlijden als ze voedsel eet waar ei, eiwit en eigeel en/of noten (vooral pinda) in verwerkt is.

    Het gaat hier niet alleen over b.v. spaghetti waar ei overheen wordt gedaan, maar in de spaghetti kan ook ei zitten. Ook kan er in frituurvet arachideolie zitten en

    deze olie is gemaakt van pinda's. Luxe broodsoorten worden

    vaak afgestreken met ei voor een mooie glans.

    Wordt er in Egypte ei in of over brood gebruikt?

    Is het betrouwbaar genoeg voor ons om er vanuit te kunnen gaan als ze aan boord zeggen dat ergens geen ei in zit?

    Is het verstandig om zelf eten mee te nemen?

    Alvast bedankt voor eventueel antwoord.

    Marlies

  • shauri

    kom jij toevallig uit de achterhoek Tabibta ?? je naam komt me zo bekend voor … kan het ook fout hebben hoor …

    groetjes

    shau'ri

  • Sally

    Hallo Shauri,

    Klopt Tabitha heeft jaren in de Achterhoek gewoond, maar sinds een jaar of 5 woont ze in Cairo. Ze kan nu zelf niet reageren, daarom doe ik het even (ben haar zus).

  • shauri

    dan kennen we elkaar :D … das leuk om te horen …. :D:D

    groetjes shau'ri