Margrietreis

  • Marjolein

    Ik vroeg me af of de mensen van de margrietreis al weer terug zijn. Ik ga in juli en ik ben erg benieuwd!

    Marjolein

  • Christ van Bussel

    Marjolein,

    Wij (4 personen) hebben onze koffers bijna gepakt om op 5 april a.s. de Margrietreis (15 dg) te gaan maken. Als we weer terug zijn zal ik je onze ervaringen mailen. Uit een kort verslag in een van de Margrieten blijkt dat het een fantastisch en goed georganiseerde reis is.

    Christ

  • Ad

    Hallo Marjolein,

    Wij hebben de magrietreis er net opzitten (van 8 t/m 22 maart), er waren zoveel deelnemers dat de groep in tweeen werd gesplitst ( een van 36 en een van 45 ).

    Iedere groep had zijn eigen reisleider en gids, daarna zag je de verdere rondreis deze af en toe als ze ook in het zelfde hotel zaten als wij.

    Wij hebben de volgende hotels en andere overnachtingen gehad; de eerste twee nachten in Sofitel in Karnak een prima vijf sterren ( de andere groep had Hilton Luxor ),de volgende nacht New Cataract in Aswan heeft de vijf sterren voor zijn ligging en naam maar valt verder tegen vind het persoonlijk geen vijf sterren waard, en de andere groep zat ook in dit hotel, wel is het leuk om plaats tenemen op het terras van wereld beroemde Old Cataract, dat mag je omdat je gast bent op het New Cataract ( deze liggen naast elkaar op het zelfde terrein ) als je geen gast bent van deze dan wordt je onherroepelijk weg gestuurd, je krijgt dan echt niets, maar vooral wat daar prachtig was de zons ondergang mee temaken op het terras.

    Vervolgens drie nachten op de vijfsterren boot M.S. Nile Ruby, was prima verzorgt ( de andere groep had een andere boot ), daarna met de eerste klas nachttrein in een 2persoons slaapcabine naar Cairo, het is wel eerste klas maar stel je er niet al teveel van voor ondanks dat het personeel alle moeite wil doen voor je, wij hebben niet in de trein gegeten ondanks dat, dat in het programma staat, maar van tevoren in Luxor en het ontbijt in Cairo.

    Toen van Cairo naar Alexandrie en een overnachting met beide groepen overnacht in het Sheraton Montazah Hotel vijfsterren plus aan de Middellandse zee en langs/tegenover het paleis en de tuinen van de Egyptische koning Faroek, s'avonds krijg je nog een maaltijd op dit terrein in een van zijn kastelen ( je weet niet waar je terecht komt zoeen pracht en praal ), daarna weer terug naar Cairo en een overnachting met beide groepen in JW Marriott Hotel zevensterren ( je weet niet wat je ziet, absoluut decadent, maar het eten viel tegen ) het hotel is buiten Cairo stad in de buurt van het vliegveld oostelijk van het centrum, maar de bus rijdt in ongeveer 30minuten naar hartje Cairo.

    De laatste vijfnachten verbleven beide groepen in Hurghada in Hotel Hilton Plaza ook vijfsterren en in een mooie tuin/park waar je, je goed kunt vermaken en ook naar down town oud of nieuw kunt gaan, verder waren daar de kamers prima het eten goed, personeel wil alles doen voor je, maar je hebt nog wel last van de russen maar waar daar eigenlijk niet, deze weten niet vaak wat fatsoens normen zijn maar het beste is maar dat je er maar niets van aantrekt, kijk ze maar wat meewarig aan.

    Ik hoop dat jer er wat aan hebt en wens je een erg leuke maar drukke vakantie.

    Groet Ad.

  • Marjolein

    Hallo Ad!

    Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik krijg al steeds meer zin in de vakantie!

    groetjes Marjolein

  • truus

    wij hebben in februari de margrietreis gedaan en wij kunnen niet anders zeggen dat het een geweldige reis was.De hotels zoals hierboven beschreven klopt echt.

    Het zijn 5sterren accommodaties, het eten is er prima. wij hadden 2 reisleiders:een voor de organisatie en een gids die vertelde over de historie en cultuur.

    Er worden verschillende optionele excursies aangeboden,oa. Abu Simbel voor 80 euro, is duur maar zeker doen hoor! is echt de moeite waard.

    Ook het optionele koetstochtje door Luxor was erg leuk(geloof 15euro) je rijdt dan door de buitenwijken van Luxor en krijgt een erg goed beeld van de mensen en het leven daar,later rijdt je over de markt van Luxor en dat is een ervaring die je beslist niet mag missen.Extra was ook Cairo by night ook de moeite waard.

    Door de hele reis krijg je een zeer goed beeld van Egypte ,niet alleen de highlights,maar echt veel meer.Het was vaak erg veel en erg vermoeiend,geef je er aan over en je geniet .

    Wij vonden het een overweldige ervaring en een heel bijzondere vakantie!

    Geniet ervan

    Ik heb de Margrietreis vergeleken met andere organisaties en ik vond zelf dat deze reis heel veel extra's had en erg compleet was.maar houdt financieel wel rekening met de optionele excursies, die wel de moeite waard zijn

    als je wilt kan ik prijzen en aanbod voor je opzoeken

    truus

  • Christ van Bussel

    Beste Marjolein,

    We, een groep van 44 personen, zijn inmiddels terug van onze Margrietreis en de indrukken zijn verwerkt, mede dankzij een film die ik heb gemaakt.

    Het was in een woord een fantastische en geslaagde reis. Heel goed georganiseerd en dankzij de gids Nabil en de reisleidster Genia hebben we veel informatie en plezier gehad. (Even tussendoor:als je je wilt voorbereiden op darmstoornissen, die bijna onvermijdelijk zijn, koop dan in Egypte de pilletjes omdat zij weten hoe je de problemen hebt gekregen en kunt oplossen.)

    Bereidt je wat kleding betreft op de warmte/hitte (katoen/petje/hoedje) voor.

    Hotels/eten zijn meer dan prima. Wat je allemaal te zien krijgt overweldigend.Kortom je zult er geen spijt van hebben. Enige (lees)voorbereiding kan goed van pas komen, omdat je nogal wat gegevens te verwerken krijgt en het dan nog beter kunt plaatsen.

    Veel plezier, Christ

  • c de hullu

    hallo wij gaan ook met deze reis mee ,wij gaan van 7 maart tot 21 maart,kunnen jullie ons vertellen wat de temperaturen toen waren

    groeten christianneAd schreef:

    >

    > Hallo Marjolein,

    >

    > Wij hebben de magrietreis er net opzitten (van 8 t/m 22

    > maart), er waren zoveel deelnemers dat de groep in tweeen

    > werd gesplitst ( een van 36 en een van 45 ).

    > Iedere groep had zijn eigen reisleider en gids, daarna zag je

    > de verdere rondreis deze af en toe als ze ook in het zelfde

    > hotel zaten als wij.

    > Wij hebben de volgende hotels en andere overnachtingen gehad;

    > de eerste twee nachten in Sofitel in Karnak een prima vijf

    > sterren ( de andere groep had Hilton Luxor ),de volgende

    > nacht New Cataract in Aswan heeft de vijf sterren voor zijn

    > ligging en naam maar valt verder tegen vind het persoonlijk

    > geen vijf sterren waard, en de andere groep zat ook in dit

    > hotel, wel is het leuk om plaats tenemen op het terras van

    > wereld beroemde Old Cataract, dat mag je omdat je gast bent

    > op het New Cataract ( deze liggen naast elkaar op het zelfde

    > terrein ) als je geen gast bent van deze dan wordt je

    > onherroepelijk weg gestuurd, je krijgt dan echt niets, maar

    > vooral wat daar prachtig was de zons ondergang mee temaken op

    > het terras.

    > Vervolgens drie nachten op de vijfsterren boot M.S. Nile

    > Ruby, was prima verzorgt ( de andere groep had een andere

    > boot ), daarna met de eerste klas nachttrein in een 2persoons

    > slaapcabine naar Cairo, het is wel eerste klas maar stel je

    > er niet al teveel van voor ondanks dat het personeel alle

    > moeite wil doen voor je, wij hebben niet in de trein gegeten

    > ondanks dat, dat in het programma staat, maar van tevoren in

    > Luxor en het ontbijt in Cairo.

    > Toen van Cairo naar Alexandrie en een overnachting met beide

    > groepen overnacht in het Sheraton Montazah Hotel vijfsterren

    > plus aan de Middellandse zee en langs/tegenover het paleis en

    > de tuinen van de Egyptische koning Faroek, s'avonds krijg je

    > nog een maaltijd op dit terrein in een van zijn kastelen ( je

    > weet niet waar je terecht komt zoeen pracht en praal ),

    > daarna weer terug naar Cairo en een overnachting met beide

    > groepen in JW Marriott Hotel zevensterren ( je weet niet wat

    > je ziet, absoluut decadent, maar het eten viel tegen ) het

    > hotel is buiten Cairo stad in de buurt van het vliegveld

    > oostelijk van het centrum, maar de bus rijdt in ongeveer

    > 30minuten naar hartje Cairo.

    > De laatste vijfnachten verbleven beide groepen in Hurghada in

    > Hotel Hilton Plaza ook vijfsterren en in een mooie tuin/park

    > waar je, je goed kunt vermaken en ook naar down town oud of

    > nieuw kunt gaan, verder waren daar de kamers prima het eten

    > goed, personeel wil alles doen voor je, maar je hebt nog wel

    > last van de russen maar waar daar eigenlijk niet, deze weten

    > niet vaak wat fatsoens normen zijn maar het beste is maar dat

    > je er maar niets van aantrekt, kijk ze maar wat meewarig aan.

    > Ik hoop dat jer er wat aan hebt en wens je een erg leuke maar

    > drukke vakantie.

    >

    > Groet Ad.

  • Ad

    Hallo Cristianne,

    Het volgende over de temperatuur, in het Nijldal heet tussen de 25 - 32 graden, aan de Middenlandse zee 20 - 24 graden in Hurghada regelmatig zee wind en een temp tussen 24 - 28 graden dit in de periode maart/april.

    Groet Ad